יום שלישי, 14 בדצמבר 2010

קאשי - תמרות עשן


קאשי הוא אחד האנשים הטובים והמעניינים שיש לסצינת ההיפ-הופ בארץ להציע. היום קיבלתי (כנראה יחד עם עוד אי-אלו בלוגרים ואנשי תקשורת) מייל\קומינקט בנוגע לשיר חדש שהוא הוציא לגיוס תרומות עבור נפגעי השריפה הגדולה בכרמל:





תימרות עשן הינו שיר שנכתב לאחר אסון  הכרמל ונרתם לגייס מודעות ותרומות לארגון "לב אחד", ארגון סיוע אזרחי במצבי חרום. לא מדובר בארגון ממשלתי אלא ארגון אזרחי שבא לעזור לאזרחים אחרים.

 "כתבתי את השיר ביומיים הראשונים של השריפה, בעודה בוערת, מתוך זעזוע עמוק מהאסון שקרה ומתוך הזדהות ודאגה לגורל התושבים באזור. המראות של היקף האסון והעובדה המחרידה לגבי מספר הנספים השאירה חור עמוק בלב אצלי ואצל עם שלם. הייתי מרותק לטלוויזיה ומזועזע. אז הבנתי שהחור שנפער אצלי בלב כותב את עצמו.
פתחון הלב בימי השריפה ולאחריה, אליו נחשפנו מצד תושבי הארץ, הוא לא נדיר וקורה תמיד בשעת צרה. כל אחד בישראל מנסה לעזור בדרכו – אנשים פתחו את בתיהם, מסרו בגדים ואוכל.
אני כתבתי שיר שכל הרווחים ממנו יגיעו לארגון 'לב אחד', ארגון סיוע אזרחי במצבי חרום. יש בנינו אחדות מרגשת ברגעי משבר, זה אחד מהמאפיינים שלנו כעם. השיר "תימרות עשן" מסמל בשבילי את הרגע הזה, של הכאב הקולקטיבי שמצד אחד שורף ומצד שני בונה אותנו מחדש ממקום של אהבת אמת לזולת, לאדמה שבה  אנו  חיים ולטבע. המחויבות שלי כיוצר הייתה לכתוב את הזיכרון הזה ולהקליט את הכאב, עד הגחל האחרון".

במהלך העבודה על השיר נתקלתי בארגון מתנדבים מדהים בשם "לב אחד – סיוע אזרחי במצבי חירום", שהפעיל אלפי מתנדבים בסיוע לאוכלוסיה האזרחית במלחמת לבנון השנייה,
מבצע עופרת יצוקה וגם עכשיו בכרמל. החבר'ה האלה, כולם מתנדבים,ניהלו מערכת ענקית של תמיכה וסיוע לאורך כל הימים הקשים של השהות מחוץ לבית והחזרה אל הבתים השרופים.
חשוב מאד לחזק את הרוח הענקית שדוחפת אותם לעזור בלי תנאי ולתרום להם כדי שהם יוכלו להיות שם גם בפעם הבאה שנצטרך אותם.

לתרומה של 10₪ לעמותת "לב אחד" סיוע אזרחי לנפגעים במצבי חירום שלחו את המילה
 "לב" למספר 2244

אודה  אישית  לכל  מי  שיעביר  מייל  זה  או  יפיץ  את  הקליפ  בכל  דרך  על  מנת  לגייס  מה  שיותר  תרומות לגוף  החשוב  הזה.

להורדת השיר - http://bit.ly/dXm1D5

קישור לאתר של עמותת "לב אחד" - www.levechad.org






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה