יום רביעי, 15 בדצמבר 2010

אוסטין ריברס - בחירה מספר 1 ב2012?



בימים האחרונים נוצר הייפ מתגבר והולך סביב אוסטין ריברס, הבן של דוק ריברס - מאמן הסלטיקס.
ריברס הוא תיכוניסט בן 18, המשחק קלעי. הוא התחייב לאחרונה לאוניברסיטת דיוק המפוארת (גרנט היל, לואל דנג, אלטון בראנד, קרלוס בוזר) וצפוי להיות בחירה גבוהה בדראפט 2012 (בNBA ישנו חוק ששחקן לא יכול לשחק בNBA לפני שמלאו לו לפחות 19 שנה והוא עבר עונת צינון אחת לפחות בין התיכון ל-NBA).



יצא לי לצפות במספר קליפים שלו בימים האחרונים (כולל אחד, שתראו למטה, שבו הוא מתחייב לקלוע 40 במשחק ואז עולה וקולע 43 בשלושה רבעים בלבד) ועל אף יתרונות רבים - הוא אתלטי, זריז, עם שליטה מצוינת בכדור וטווח זריקה עצום - בלטו לי מספר חסרונות שלו:
1. לילד אין משחק שמאל. בכלל. גם במקרים בהם מצליחים לסגור לו את הכניסה מימין הוא הולך למרכז הרחבה ומסיים ביד ימין. במקרים בהם הוא מקבל כדור בצד שמאל הוא יעלה לזריקה. היכולת לסיים בשני הצדדים של הטבעת היא קריטית בNBA.
2. מעט מאד מההיילייטס שלו כוללים את האלמנט הזה שנקרא מסירה. כמו לא מעט ילדים מוכשרים בגילו הוא מעדיף את הכדור אצלו ולוקח אותו עד הטבעת או עולה לקליעה. נכון להיום הוא מסוגל להתגבר על שניים ושלושה מגינים, אבל בNBA זה יהיה שונה.
3. מבנה הגוף שלו נראה חלש מאד. אמנם הוא צעיר, וסביר להניח שבמהלך התקופה במכללות ובוודאי בNBA הוא יתחזק, אך כמו שראינו עם כספי בקיץ לפני שנבחר לNBA - התחזקות פיזית משמעה, הרבה פעמים, אבדן זמני של הטאץ' מבחוץ. 
4. אין לו משחק 'מיד ריינג''. את כל הנקודות שלו הוא עושה מחוץ לקשת או בחדירה עד הטבעת. הבעיה הזו נפוצה מאד בקרב צעירים (שמעדיפים או את השלשה או ללכת עד הטבעת) ולכן רואים שחקנים רבים שמפתחים את משחק המיד-ריינג' שלהם בגילאים מאוחרים יחסית.


נכון להיות אוסטין עושה את הנקודות שלו באחת משתי דרכים: עליה מהמקום (הוא מצוין בליצור לעצמו ספייסינג מהמגן באמצעות הטעיות ראש וכתפיים) או באמצעות שינויי כיוון מהירים והליכה עד לטבעת. יש לילד פוטנציאל, אבל הוא צריך עוד להתבשל, וצריך מישהו שיעבוד איתו.
וכאן אנחנו מגיעים לבעיה נוספת - המכללה שהוא בחר. דיוק ידועה בתור אוניברסיטה הישגית מאד, שמוציאה את השחקנים שלה עטורי תארים, אבל לא מפתחת אותם. נכון שבעידן הנוכחי, שבו שחקנים נשארים בקולג' שנה אחת לכל היותר, המשמעות של פיתוח השחקנים יורדת אבל שחקן עם פוטנציאל כל כך גבוה חייב לדעת לעבוד על עצמו, או לבחור את המקומות שיעבדו איתו. אני מקווה שתהייה לאוסטין ריברס את המשמעת הנדרשת כדי לעבוד על החולשות שלו, אחרת נראה פוטנציאל עצום מתבזבז.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה