יום ראשון, 19 בדצמבר 2010

טרייד גדול ראשון בעונה הנוכחית


אורלנדו מג'יק עשתה הלילה (בין שבת לראשון) טרייד מפתיע שזעזע את הקבוצה.
הקבוצה שלחה את ראשארד לואיס לוושינגטון וקיבלה בתמורה את גילברט ארינאס
בטרייד נפרד נשלחו וינס קארטר, מארצין גורטאט, מיקאל פייטרוס לפיניקס תמורת ג'ייסון ריצ'ארדסון והידו טורקוגלו
ובטרייד שלישי ואחרון נשלחה בחירת דראפט בסיבוב הראשון בדראפט 2011 יחד עם שלושה מיליון דולר עבור ארל קלארק.

הטרייד עצמו מפתיע כיוון שאורלנדו לא נמצאת היום במקום שונה במיוחד מהמקום בו היא הייתה לפני כשנתיים, שאז - להזכירכם - היא הגיעה לגמר הNBA. עושה רושם שזו תגובה מאוחרת למירוץ ההתחמשות של המתחרות הגדולות (בראשות מיאמי ושיקאגו) בקיץ האחרון. ויותר מזה - עושה רושם שהם לא סיימו את העבודה.

מבחינת רווח או הפסד, הרבה תלוי איך הדברים יתחברו לאורלנדו מעכשיו והלאה.
ראשארד לואיס הוא פורוורד רב גוני, שאורלנדו השתמשו בו בעיקר בעמדה מספר 4 (בניגוד לשנים הראשונות שלו שבהן הוא שיחק בעמדה 3, ואז גם הגיע לאולסטאר עם סיאטל). וושינגטון משוועת לשחקן בעמדה 3, וחיפשה להפטר מארינאס, שאם לא הספיקו תקרית האקדחים שנה שעברה ופציעות רבות, גם יושב על העמדה של ג'ון וול, הרוקי המוכשר.
וינס קארטר הוא כבר לא אותו אתלט וקלע רב-גוני שהיה בתחילת הקריירה. אורלנדו הביאו אותו במחיר זול אחרי ההפסד בגמר, אבל הגיע הזמן להפרד, כנראה. גם העובדה שקארטר 'יושב' על חוזה נגמר גדול היוותה כנראה מוקד משיכה לפיניקס (שאף פעם לא היססה לחסוך כסף איפה שאפשר). הוא יכול מאד להתאים לשיטת המשחק בפיניקס, והצוות הרפואי שלהם ידוע כמאריך קריירות סדרתי (ראו את גראנט היל, סטיב נאש ואפילו שאקיל אוניל שפחות משנה במדי פיניקס הניאו אותו מדיבורי פרישה). אולי בגלל סכום הכסף הנאה שפיניקס מקבלת, יש לי הרגשה שיקנו את החוזה שלו בקרוב, והוא יחפש קבוצה אחרת.
מארצין גורטאט, הסנטר הפולני של אורלנדו, יקבל סוף סוף הזדמנות להראות מה הוא יודע. עד כה הוא שיחק מאחורי הסנטר הטוב בליגה וקיבל הזדמנויות מועטות. השם שלו היה חם מאד בשני הקיצים האחרונים, ובפיניקס כנראה שבעו מהנסיונות להפוך את רובין לופז לשחקן אמיתי.
השחקן האחרון שיצא מאורלנדו הוא מיקאל פייטרוס, גארד\פורוורד צרפתי שהיה לו חלק חשוב בריצה לגמר לפני כשנתיים. מדובר על שחקן אתלטי מאד שידוע בעיקר כסטופר הגנתי. הוא מצטרף לוינס קארטר, גראנט היל וג'וש צ'ילדרס בעמדות 2-3 העמוסות בפיניקס.

בצד של השחקנים המגיעים גילברט ארינאס הוא בגדר הכל או כלום, אורלנדו הביעו בו עניין כבר בקיץ (אז היה דיבור על טרייד עבור וינס קארטר), על הבעיות הפסיכיאטריות שלו אפשר לכתוב ספרים, אבל אורלנדו מקווים שבסוף השנה הנוכחית יהיה זה 'אייג'נט זירו' שיודה לפסיכיאטרית שלו שעזרה לו להביא אליפות.
ג'ייסון ריצ'ארדסון הוא שחקן כנף קלאסי לאורלנדו. כמו קארטר גם הוא ניצח את תחרות ההטבעות וקלעי שלשות בחסד, אבל בניגוד לVC הוא גם ידוע כשומר לא רע בכלל ומוסר העבודה שלו מעולם לא עמד בסימן שאלה.
הידו טורקוגלו היה כבר באורלנדו, אבל הם החליטו שהחוזה שהוא דרש הוא יותר מדי. שנה וחצי לתוך החוזה ההוא (שקיבל, בסופו של דבר, מטורונטו) הוא חוזר לפלורידה. התפקיד שלו יהיה בעיקר לעזור לג'אמיר נלסון, גילברט ארינאס והחברים מהספסל (כריס דוהון וג'ייסון וויליאמס) בניהול המשחק, וגם לקלוע את השלשה המזדמנת.
החוליה האחרונה בטרייד, ארל קלארק, לא קיבל הרבה דקות בפיניקס, אבל מדובר בשחקן מוכשר מאד (נבחר 14 בדראפט לפני כשנה) שהראה ניצוצות כשקיבל דקות. משחק השיא שלו, אגב, היה לפני כחודש והוא סיים אותו עם 12 נקודות ו-6 ריבאונדים מול... אורלנדו. קלארק, במקרה האופטימי, יוכל להתפתח להיות מעין מאט בארנס. פועל שחור בהגנה שיוכל לתרום לפי הצורך גם בהתקפה.

הטרייד השאיר את אורלנדו עם חור די גדול בעמדות הפנים לעומת עודף שחקנים בעמדות הגארדים. אורלנדו נתנה את הפאוור פורוורד הפותח שלה (לואיס) ואת הסנטר המחליף (גורטאט) ונשארה עם הווארד, ברנדון באס וריאן אנדרסון למלא את 96 הדקות של עמדות הפורוורד והסנטר.יכול להיות שנראה פולואו טריידים מצד אורלנדו שיחזקו את הקבוצה עוד יותר בעמדות הפנים. עושה רושם שג'יי ג'יי רדיק, שהראה הרבה פוטנציאל, יידחק אל מחוץ לרוטציה וכך גם כריס דוהון או ג'ייסון וויליאמס. לא מדובר כאן על שחקנים בקליבר גדול מדי, אבל על מנת להביא מחליפים יש כאן פוטנציאל.

גם מבחינת פיניקס יש כבר שמועות על טרייד(ים) שימשיכו את המהלך - ג'וש צ'ילדרס הוא הראשון בדרך החוצה, ויש גם רינונים על כך שסטיב נאש ימצא את דרכו לקבוצה אחרת עבור פוטנציאל צעיר או שניים. מירוץ החימוש של הקיץ ממשיך לתת את האותות שלו גם במהלך העונה. יהיה מעניין עד הטרייד דדליין בפברואר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה