יום חמישי, 30 בדצמבר 2010

משחקים בנדמה לי והפעם - הרכב השופטים של כוכב נולד

אנחנו (היהודים\ישראלים) אוהבים להתלונן, זה בטבע שלנו. לא ניכנס כאן לסיבות הפסיכולוגיות או איך מנצלים את זה נגדנו, אלא פשוט נתייחס לזה כאקסיומה. להציע פתרונות, לעומת זאת, אנחנו עושים פחות. אז החלטתי לעשות מעשה אמיץ, ואחרי שלפני יומיים התלוננתי על בחירת מירי מסיקה להיות השופטת החדשה של כוכב נולד תוך הטענה שהיא פשוט תפרגן לכל דבר בלי לעשות יותר מזה (ואגב, היא כבר הספיקה להתראיין ולהגיד שהיא לא מתכוונת לתת ביקורות רעות כי 'היא יודעת מה זה לעמוד מול קהל'. נהדר.) החלטתי לבחור פאנל שופטים אלטרנטיבי. מוכנים? בואו נצא לדרך:
נתחיל מהתנאים לבחירת הרכב השופטים: צריך שיהיו בעלי יכולת התנסחות, שייצגו כמה שיותר סגנונות מוזיקליים ורצוי שיהיו מעניינים ומשעשעים. ניסיון בתחום הוא חובה, ורצוי גם אנשים שהם מעבר לתחום השירה בלבד. מצויידים בתובנות האלה, בואו נצא לבחור את השופטים:

שופט מספר 1: על תקן מפיק\מבצע פופ איכותי - אסף אמדורסקי
זו הזדמנות בשביל אמדורסקי לעשות תיקון. אחרי שהריאלטי כשרונות הקודם שלו נכשל טוטאלית (מישהו זוכר שהיה פעם ריאלטי לבחור את הליהוק לתפקידים הראשיים של 'גריז'?) זה יכול להביא אותו לבמה המרכזית. אמדורסקי מחובר לסאונד הפופי\אלקטרוני של היום, וסוחב אחריו רזומה ארוך מספיק (כולל אילן משפחתי שכולל אבא איכותי מצד אחד וגרושה טראשית מהצד השני) כדי להיות מספיק אמין כדי לתת את הביקורות למתמודדים.


אם הוא לא פנוי אז: עברי לידר
גם עברי מאד מחובר לפופ העולמי ולמוזיקה האלקטרונית. הוא יוצר מאד מאד מוכשר שמעורב (תמיד) בכל האספקטים של המוזיקה שלו - כתיבה, הלחנה, הפקה. הוא פתוח להרבה מאד סגנונות - החל מרוק, דאנס, פופ, היפ-הופ וכו' ואפילו התארח כ'מנטור' בכוכב נולד (וגנב משם עיבוד שליבי עשה לשיר שלו 'תמיד אהבה'). אחרי שכבש את הרדיו בכל צורה אפשרית, הגיע הזמן לעבור למדיום הבא.






שופט מספר 2: על תקן מחובר לפופ המזרחי\ים תיכוני - קובי אפללו
בואו נלך בשיטת האלימינציה: אייל גולן לא ירצה לבוא, קובי פרץ ודודו אהרון לא נראים לי מספיק מחוברים לסגנונות אחרים כדי לשפוט אותם, את משה פרץ לא ירצו בקשת כנראה, וגם הוא כנראה גדול מדי כדי לבוא (כמו הקודמים). אפשר ללכת אחורה יותר (גדסי?) או לצעירים יותר (עידן יניב?) אבל אנחנו שוב חוזרים לבעיית החיבור לסגנונות מוזיקליים אחרים. בדיוק כמו שאני לא אביא, נניח, את סאבלימינל לשפוט, או את תום פטרובר. בעיה. קובי אפללו הוא בחירה טובה משתי סיבות: 1. הוא מדבר לכל הקהלים, אשכנזי ומזרחי כאחד 2. מאז הפריצה הגדולה שלו עם האלבום הראשון, הוא די נעלם. אמנם יצא לו סינגל מהאלבום השני איפשהו שנה שעברה, אבל מאז הוא די נמחק מהפלייליסטים. הוא עושה רושם שהוא מספיק אינטיליגנט כדי לא להראות דביל גמור בטלוויזיה, וזה משחק מצוין לאינטרס שלו כדי להחיות את החשיפה הציבורית והקריירה שלו (רק תראו מה קרה בינתיים למרגול).


ואם הוא בדיוק סגר קיסריה אז: שלומי סרנגה
הופה, עכשיו אנחנו הולכים על ההארד-קור. בניגוד לאפללו ה'משתכנז' סגנרה הוא הארד קור מזרחי-יווני. מצד שני בניגוד לאייקונים מזרחיים אחרים הוא נראה מספיק פתוח לסגנונות אחרים (והמופע המשותף שלו עם נינט אולי מראה את זה יותר מהכל, שלא לדבר על נותן אישור בד"צ מבחינת קשת) ולמרות מה שאפשר אולי לחשוב מהקול ומהדיקציה, הוא נשמע מאד מעניין בראיונות. יכול להיות וויילד קארד מעניין של טדי.










שופטת מספר 3: המשבצת הנשית - מרינה מקסימיליאן בלומין
בואו נשים את הקלפים על השולחן, צריך אישה בפאנל. זו הסיבה שבאמריקן איידול הסכימו להשלים עם התקפי המוזרויות של פאולה עבדול ועם התקפי האגו של האיך-קוראים-לה השניה (קארה דיאגוורדי נראה לי, לא בטוח). אז יש לנו כאן שתי אסכולות: אחת תלך לכיוון הזמרות הותיקות והמוכרות יותר - גלי עטרי, יהודית רביץ... משהו מהשכונה הזו. השניה תלך על הדור הצעיר יותר. אישית, בגלל שאני בעד שינוי, הייתי הולך על הדור הצעיר יותר, שקהל היעד של המסמסות מתחבר אליו יותר. מרינה היא שיחוק מכמה בחינות - היא על חוזה טאלנט בקשת, זה כבר טוב. היא הייתה בכוכב נולד ויכולה לתת למתמודדים טיפים מהניסיון האישי שלה ולמרות שהיא צעירה, יש לה חיבור גם למוזיקה עם גוון יותר 'ישן' (שימו לב לסינגל החדש שלה 'עמוק בטל' שכבר נחרש בכל תחנה שמכבדת את עצמה). גם לא עושה רושם שהיא דופת יותר מדי חשבון והיא יכולה לתת ביקורות ונקודת מבט שונה מכל יתר חברי הפאנל.


ואם חיים כהן לא משחרר אותה: קרן פלס
תראו, נכון שקרן פלס משדרת בעיני הרבה אנשים את כל מה שרע ומקולקל (שלא לומר מקולל) בפלייליסט הגלגלצי, אבל אם נחשוב לרגע איזה שינוי היא עשתה מאז שהיא חפרה לכולנו בשכל עם 'איתי' המציק, ועל שירים אמיתיים כמו 'אם אלה החיים', 'רצה הביתה' ו'מבול', ונוסיף את הרקורד שלה כמעבדת, מליחנה, כותבת מילים ואת המקום החשוב שיש לה במוזיקה הישראלית כפי שהיא היום, הבחירה שלה יכולה להיות 'בינגו' בכוכב נולד המחודש.






שופט מספר 4: הרצועה האלטרנטיבית - קוואמי (אייל פרידמן)
קוואמי הוא הכי אנטי-מיינסטרים שיש למיינסטרים להציע. הוא מגיש בגלגלצ, אבל תוכנית של שירים אלטרנטיביים. הוא מקליט עם להקות עם שמות כמו 'מונקי סון אוף א דונקי' אבל מגיע לפלייליסט, הוא חובר למפיק על במוזיקה הישראלית, אבל הולך דווקא על 'המשוגע'. קוואמי כבר שפט בנגזרת של כוכב נולד בערוץ 24 והתחנה הבאה מבחינתו - אחרי 'הקצה', 'עסק שחור' ו'הצילו, אני כוכב נולד' (שם שמראה ששמות גרועים נותנים בארץ גם לתוכניות מקור ולא רק לסרטים מתורגמים)  - היא להיות חבר פאנל ב'כוכב' האמיתית. אגב, הוא גם היה מבקר מוזיקה בוואלה! עד כמה שזכור לי.







ואם זה לא מספיק הארד-קוווררררר בשבילו: מוקי
מוקי עשה דרך ארוכה במוזיקה הישראלית. מהתקופה של הדיסטורשנים בתחילת הדרך של שב"ק ס', לתקופת ההיפ-הופ עם נימי נים ובחזרה למוזיקה החיה אך המחוברת יותר לשורשים (ולג'מייקה) בכנען 2000. אח"כ באה תקופת הרגאיי של 'מדברים על שלום' ואז הוא התחבר ל'אלוהים'. מצא את הגוגו שלו במאיר אריאל, הלך לעבוד עם יוזלס איי.די (ועשה את שיר הפתיחה ל'רמזור' עם גל תורן מ'מרסדס בנד') ובסוף מצא את עצמו ב'הלהקה' שם מילא את התפקיד שעשה גידי גוב בזמנו. הוא כבר הספיק להיות פאנליסט ב'קשת' בתכנית של עמנואל רוזן, והמעבר לפריים-טיים נראה הצעד הבא ההגיוני בשבילו. גם למוק לא יפריע להגיד לאף אחד שהוא נשמע על הפנים (מדובר כאן במישהו שפתח על החברים שלו משב"ק ס' בסינגל הראשוון שלו כאומן סולו).






בונוס: מי יחליף את צביקה הדר?
קל לצחוק על צביקה הדר ולהגיד שמה שצריך כדי למלא את התפקיד שלו זה להיות עם קשרים בטדי הפקות וזהו. אבל יש כאן הרבה יותר מזה, התפקיד של צביקה מחייב (ואני מתכוון בשיא הרצינות) שמירה על רצינות, יכולת לא לגנוב את ההצגה מהמתמודדים והשופטים, איזשהו פאסון, או סמכותיות אם תרצו, יחד עם קלילות 'מובנית' והבנה כלשהי במוזיקה. המתמודדים האוביוזים מבחינתי מתוך קשת נופלים די מהר: אסי עזר מלא מדי בעצמו ונראה יותר מדי שטותניק (וגם הסרט הדוקומנטרי שלו לא עושה עליי רושם), ארז טל יותר מדי 'מרובע' לתפקיד. אבי נוסבאום ('מועדון לילה') לא מספיק סמכותי ושאר החבר'ה שם לא ייצוגיים מספיק. גם עידו רוזנבלום לא נראה כאילו הוא יכול לקחת את התפקיד הזה ברצינות. אם הולכים רחוק יותר אז עוז זהבי עדיין לא מספיק זמן בשטח כדי להיות מועמד לתפקיד וגם לאון רוזנברג מלא בעצמו מדי, כדי למלא את התפקיד שהמקביל שלו (ריאן סיקרסט) ממלא בארה"ב. על החבר'ה מ'ארץ נהדרת' אני מדלג.
לדעתי שני המתמודדים הטובים ביותר הם טל ברמן וגורי אלפי, הבעיה היא שהם קשורים בחוזים (כרגע, לפחות) לערוץ 10 ולרשת (בהתאמה). וכרגע יורדים מהפרק. שם אחר שקפץ לי לראש הוא גידי גוב, אבל אני לא בטוח שהוא יכול (או רוצה) להחזיק שידור חי של שעתיים וחצי פעמיים בשבוע.




אז חפרתי קצת יותר עמוק והגעתי לעמרי רונן, הוא עורך מוזיקלי ומגיש ב102FM (לשעבר קריירה ארוכה בגלגלצ). הוא אמנם יהיה פנים חדשות (יחסית) על המרקע (היה בעבר ב'אקזיט', כמו אסי עזר), אבל לדעתי הוא תפור בול על התפקיד הסיקרסטי, שמעביר את הפוקוס מהמתמודדים אל השופטים, בלי ליפול באמצע, כשהוא מלווה בניסיון של שנים בתחום המוזיקה הפופולרית, למרות גילו הצעיר. הוא סמכותי במידה, נראה סבבה (זה הכי הרבה שתוציאו ממני) לא מלא מדי בעצמו, אבל גם לא יותר מדי שטותניק. אם כוכב נולד חושבת על מתיחת פנים - נראה לי שהוא יכול להתאים פיקס.






אז מצאנו  את המועמדים המתאימים (לדעתי) להחליף את הפאנל של כוכב נולד. יש לכם הצעות? הערות? אשמח לשמוע!



הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של הבלוג או שתרשמו לעדכונים (בצד ימין)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה