יום שני, 27 בדצמבר 2010

משחקים בנדמה לי (פינת הטרייד)


אחד מהדברים האהובים עליו באופן כללי הוא לשחק ב'נדמה לי'. האפשרות להתאים את העולם למה שאנחנו היינו רוצים ומה שנראה לנו. אחד התחומים בהם הכי כיף לעשות את זה זה הספורט. איזה שחקן ישחק איפה, לפטר או לשכור מאמנים ולהעביר שחקנים מקבוצה לקבוצה.


חרושת השמועות בNBA לא מפסיקה לעבוד אף פעם ומונעת מלא מעט אינטרסים. שחקן מפשל במשחקים? מישהו בהנהלת הקבוצה ידאג להדליף שחושבים להעביר אותו לאיזה מקום שכוח אל. השחקן עצמו רוצה טרייד? הסוכן שלו כבר יזרוק מילה שמעוניינים בו. הקבוצה רוצה להעביר אותו ולא מקבלת מספיק הצעות? ידאגו לספר שקבוצה אחרת מעוניינת בשחקן. ברוב הפעמים זה מסתכם בלא-כלום (עיינו ערך האנטי-קליימקס מפסטיבל לברון ו-וייד בקיץ האחרון), אבל זה כיף כל עוד זה נמשך.

בפורום NBA ומכללות בתפוז, שאותו אני מנהל (יחד עם חבר טוב שנמצא עכשיו בחופשה בלונדון, ואני לא, ולכן לא יהיה לו אכפת אם אני אאחל לו שבריטים שיכורים יכירו אותו מקרוב מדי) אנחנו נוהגים מדי פעם לשחק ב'נדמה לי' הזה. לרוב ההצעות שלי כוללות - כיאה לבנאדם שלא מסוגל להתרכז בכלום (מי אמר ADD?) - לפחות ארבע קבוצות ושמונה עשרה שחקנים. במשחק האחרון שלנו, איכשהו יצא לי לבוא עם הצעה שנראית דווקא סבירה:

הטרייד מערב שלוש קבוצות - וושינגטון וויזארדס, קליבלנד קאבס ואורלנדו מג'יק. 
אורלנדו, כמו שאתם זוכרים, עשתה לאחרונה טרייד גדול שמשאיר אותה בלי עומק בעמדות הפנים.
קליבלנד, שהפסידה בקיץ את לברון לטובת מיאמי, מחפשת קצת לשנות את פניה, להביא פוטנציאלים צעירים במקום חבר'ה ותיקים יותר וגם - נאמר זאת בעדינות - להפטר מג'יי ג'יי היקסון, שהיה אמור להיות השחקן המרכזי של הקבוצה (יחד עם מו וויליאמס) בעידן של אחרי לברון ובינתיים לא הצליח לשרוד אפילו בחמישיה.
וושינגטון גם הייתה מעורבת בטרייד עם אורלנדו, והשמועות גורסות שהם מחפשים להפטר מאנדריי בלאטש - שרק חתם על הארכת חוזה בקיץ האחרון. ביום שישי האחרון, בערב חג המולד, הלך בלאטש מכות במועדון לילה. כבר לא סימן מעודד. עצם זה שהוא הלך מכות עם ג'אוול מקגי (הניסוח של עדי ראייה, אגב, היה 'הם פתחו סניף אמיתי של פייט קלאב') - מי שפותח לידו בחמישיה של וושינגטון - זה עוד פחות מעודד, וכנראה לא ממש מאריך את השהות שלו שם. על הדרך הם מקווים להביא רכז מחליף, שימלא את החור שהשאיר גילברט ארינאס בעמדת הרכז.

סיכום ביניים - מה אנחנו רוצים להשיג בטרייד:
1. למצוא ביג-מן לאורלנדו
2. להוריד שחקנים ותיקים מקליבלנד, ולהפטר מג'יי ג'יי היקסון
3. להעביר את אנדריי בלאטש מוושינגטון ולהביא לשם רכז.

יאללה, לעבודה:
מקליבלנד ניקח את:
אנתוני פארקר - מיודענו ממכבי ת"א - ונשלח לאורלנדו. פארקר יודע לעשות בעיקר הגנה ושלשות, שני דברים שאורלנדו ישמחו לקבל.
אנדרסון ורז'או - ביג מן שיודע לעשות הגנה ויכול לעזור בשתי עמדות הפנים לאורלנדו. ורז'או גם טעם כבר פלייאוף (בימי לברון העליזים) כולל גמר.
ג'יי ג'יי היקסון - דיברנו עליו כבר קודם. כשרון גולמי שבינתיים לא ממש מסתדר עם המשמעת של ביירון סקוט. אמרתם כשרון שלא מסוגל לקבל מרות? אמרתם וושינגטון. אחלה שידוך.

מאורלנדו ניקח את:
כריס דוהון - הרכז החביב שרק חתם בקיץ באורלנדו ובינתיים לא מוצא את עצמו בשיטה של ואן גאנדי. אחד שגם דורש ממנו לעשות קצת הגנה. הוא מספיק טוב כדי להחליף את וול בוושינגטון. יאללה, נמכר.
ג'יי ג'יי רדיק - אאוץ'. אמנם יכאב לאורלנדו לוותר על הקלעי המוכשר הזה, אבל הם באמת צריכים ביג מן. חוץ מזה יש להם כבר את ג'ייסון ריצ'ארדסון וקווינטון ריצ'ארדסון על העמדה שלו, ואנחנו מביאים גם את אנתוני פארקר. תשאלו כל אוהד מכבי אם הוא מעדיף את רדיק או את פארקר ותקבלו תשובה לא אובייקטיבית בעליל. רדיק ילך לקליבלנד, איפה שהם שומרים זכרונות מלבנים ששיחקו בדיוק (דני פרי, אולי הטראומה הגדולה בתולדות קליבלנד, עד שהגיע לברון).
דניאל אורטון - סנטר הממ.... שקר כלשהו. משלים שכר ואולי גם יתפתח להיות פוטנציאל בקליבלנד. אמנם הוא צפוי להחמיץ איזה תקופה בגלל פציעה, אבל זה בסדר. יש להם זמן.

אחרונים חביבים וושינגטון:
אנדריי בלאטש, חביבנו, עובר לקליבלנד.

אז מה היה לנו?
קליבלנד נותנים את פארקר, ורז'או והיקסון עבור רדיק, אורטון ובלאטש
אורלנדו נותנים את רדיק, אורטון ובלאטש עבור ורז'או ופארקר
וושינגטון נותנים את בלאטש עבור היקסון ודוהון

נחזור למטרות שלנו:
אורלנדו חיפשו ביג מן שישלים את הווארד, באס ואנדרסון וקיבלו אותו בצורת ורז'או. הם אמנם שילמו ברדיק (את דוהון לא ממש סופרים שם, בטח לא כשיש גם את ארינאס לשחק רכז) אבל קיבלו את פארקר, שכדי לקבל את הדקות ששני הריצ'ארדסונים וארינאס לא מקבלים בעמדה 2 זה מספיק בהחלט.אורלנדו יוצאים מרוצים.


קליבלנד חיפשו לקבל את המקסימום עבור היקסון ולהצעיר את הקבוצה. רדיק יכול להיות שחקן לשנים ארוכות ובטח יותר טוב מכל מה שיש להם כרגע בעמדה 2. גם בלאטש יוכל לשחק בפנים לא רע, ואם הם רק ישתמשו בטרייד אקספשן שיש להם (14.5 מיליון דולר, זכר לאיזה לברון שהיה שם) כדי להביא שחקן נוסף, יכול להתפתח שם גרעין מעניין.


וושינגטון חיפשו להפטר מבלאטש ולהביא רכז מחליף. הם סימנו וי על שניהם, על הדרך הם הביאו את ג'יי ג'יי היקסון שיוכל מאד להנות מג'ון וול, שיפעיל אותו כמו שלברון הפעיל אותו שנה שעברה. גם וושינגטון מרוצים.

אם כולם מרוצים, עשינו את שלנו. לילה טוב!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה