יום חמישי, 6 בינואר 2011

משחקים בנדמה לי - מוצאים קבוצה לסטיב נאש



אחרי פעמיים MVP, גמר מערב ולא מעט קרדיט ברחבי הליגה, כל מה שנשאר לסטיב נאש להשיג זו טבעת אליפות. דקה לפני גיל 37 (יחגוג בעוד חודש ויום) נאש יודע שחלון ההזדמנויות שלו עם פיניקס כבר סגור. בימים האחרונים נשמעות דעות שפיניקס עשויים לנסות 'להתחיל מחדש' ולמצוא לנאש קבוצה חדשה.
נאש צובר העונה 17 נקודות (יותר מ-3 העונות האחרונות שלו) ומוסר 10.5 אסיסטים. ויש לא מעט קבוצות שישמחו להעזר בכישוריו. בואו נעבור עליהן אחת אחת, רק דקה לפני כן - צריך לזכור שפיניקס סביר להניח ירצו לקבל עבורו כשרונות צעירים ו\או בחירות דראפט, כמו גם חוזים נגמרים. הגיוני שהם גם ינסו להעביר יחד איתו את ג'וש צ'ילדרס ו\או האקים ווריק שהוחתמו בקיץ האחרון.

סן אנטוניו - סטיב נאש הוא בנאדם די חיובי בד"כ. אבל אם יש קבוצה שגורמת לו לקלל כמו חולה בתסמונת טורט זו סן אנטוניו. גם מבחינה מקצועית, קבוצה שיש לה בקו האחרוי את פארקר, ג'ינובילי, ג'ורג' היל וגארי ניל לא זקוקה לנאש. תודה.
התאמה: 4

ניו אורלינס - סטיב נאש וכריס פול ביחד? ייאלץ לחכות למשחק האולסטאר.
התאמה: 4

דנבר - צ'אנסי בילאפס וטיי לאוסון סוגרים כל דקת משחק בקו האחורי של דנבר, חוץ מזה שגם הם מחפשים פוטנציאלים צעירים עבור כרמלו ואולי בילאפס. לא סביר.
התאמה: 4

יוטה - גם החיבור עם דרון וויליאמס יאלץ להמתין למפגשי ראווה או משהו
התאמה: 4

אוקלהומה סיטי - לא סביר שהקבוצה הזו, שבנויה על ראסל ווסטברוק כרכז שלה ועל הגנה כסימן ירצו את נאש, למרות שחיבור שלו עם דוראנט יכול להיות מעניין.
התאמה: 4

גולדן סטייט - בין סטפן קארי למונטה אליס לא נראה שנאש ימצא את המקום שלו. אולי בתור מאמן.
התאמה: 4

פילדלפיה - לואי וויליאמס וג'רו הולידיי אוטמים את העמדה הזו. לא שמישהו שם טוב מנאש, אבל בפילי חושבים על העתיד לא על ההווה.
התאמה: 4

שיקאגו - יש להם את דרק רוז שם, מועמד לגיטימי ל-MVP. הם לא צריכים את נאש. מקסימום כדי ללמד את רוז איך להניף את הגביע.
התאמה: 4

אינדיאנה - הם רק הביאו בקיץ את דארן קוליסון וגילו מחדש פתאום את טי.ג'יי פורד. אפשר לעבור הלאה.
התאמה: 4

וושינגטון - ג'ון וול בתפקיד הכוכב וקירק היינריך בתפקיד המנטור. את הסיבוב בוושינגטון נאש יעשה כשיקח טבעת במקום אחר.
התאמה: 4

בוסטון - נכון שהם בונים שם מושבת זקנים, אבל רונדו נעל את עמדת הרכז ואין מקום לאף אחד אחר שם. עד כמה שקבוצה עם שלושה הול-אוף-פיימרים יכולה להיות מהנה לנאש, לא סביר שזה יקרה.
התאמה: 4.5

לוס אנג'לס לייקרס - עוד קבוצה שנאש לא ממש מסמפט בלשון המעטה. אבל אם נאש יסכים להכנס לתפקיד של סטיב קר\ג'ון פאקסון\בי.ג'יי ארמסטרונג - כלומר תפקיד של הגארד שקולע שלשות מומנטום וזהו - זה עוד יכול להיות חיבור מעניין. מצד שני נאש לא ירצה את התפקיד הזה, ובנוסף זה לא שללייקרס יש מה לתת בחזרה. אה, וגם יצטרכו למצוא פתרון איך 'להסתיר' אותו בהגנה. 
התאמה: 4.5

מילווקי - לא שברנדון ג'נינגס לא צריך מורה, אבל לא סביר שזה יהיה דווקא נאש.
התאמה: 4.5

מיאמי - רק בשביל השעשוע בצירוף של נאש לשלישיה הגדולה (או ההיטלס - כמו הביטלס - בשמם החדש) אני לא נותן לרעיון 4. אין למיאמי מה לתת עבורו, אין להם צורך בו והוא לא יתאים להגנה הלוחצת של מיאמי.
התאמה: 4.5

קליבלנד - אלא אם הם מתכוונים לשלוף תרגיל א-לה בוסטון מהשרוול ולצרף את נאש לג'יימיסון ולהביא עוד כמה זקנים על הדרך, כנראה שלא. מצד שני זו אופציה מעניינת מאד דווקא.
התאמה: 5

סקרמנטו - התאמה נמוכה לא בגלל בנו אודריך או טייריק (למרות שלפחות האחרון הוא סיבה מספיק טובה) אלא בגלל שלא מדובר על קבוצה עם איזשהן שאיפות לטווח המיידי, מה שאומר שהסיכוי להביא רכז מבוגר הוא קטן מאד. בכל זאת, רק לשם הדיון, קארל לאנדרי ובחירת דראפט (משמע הקלה כלכלית של 8 מיליון בשנה הנוכחית לפיניקס) יכולים להיות תו המחיר שפיניקס ידרשו בחזרה.
התאמה: 5

טורונטו - רק בשביל הקוריוז של הקנדי שמשחק בקנדה ומנהיג את הקבוצה הבינלאומית הזו. אם הם יחליטו להפטר מקלדרון הם יוכלו לשלוח טרייד אקספשן לפיניקס (יש להם 14.5 מיליון דולר מהקיץ) בשביל להביא את נאש. מצד שני עם קלדרון, ביילס ובארבוסה בעמדת הרכז, כנראה שזה לא יקרה.
התאמה: 5

דטרויט - הרעיון על פניו כל כך מופרך שחייבים לבדוק את זה עוד פעם. אז בואו נראה מה יש שם: קצת חבר'ה זקנים, קצת חבר'ה צעירים ובעיקר צורך גדול בניקוי אורוות והתחלה מחדש. אפשר לתת עם נאש עוד ניסון להריץ משהו אחרון על מה שנשאר בטנק של המילטון, פרינס וטי-מאק (עם עזרה מגורדון ו-וילנואבה) ואולי במזרח משהו עוד יתפוס. מצד שני זו קבוצה שמתנהלת בדיכאון כל כך עמוק שהסיכוי שזה יקרה הוא אפסי.
התאמה: 5 (הייתי נותן יותר אם הייתי חושב שמישהו אופטימי בדטרויט)

יוסטון - לא סביר, לא קבוצה שמתאימה לסקיל-סט של נאש, למרות שהזמזומים על רצון להפטר מהרכז ארון ברוקס (השחקן המשתפר שנה שעברה) ממשיכים להשמע. 
התאמה: 5.5

לוס אנג'לס קליפרס - פסלתי את זה על הסף, אבל במחשבה שניה זה דווקא רעיון מעניין, אמנם הקבוצה נראית בקצב טוב עכשיו, אבל אם לבעלים יימאס מבארון דיוויס יכול להיות שהוא ישלם את המחיר. נאש ישמח להגיע קרוב לתעשיית הסרטים ורק לחשוב עליו מריץ פיק אנד רול עם בלייק גריפין גורם לכמה אנשים במשרדי הליגה לרייר. הבעיה המרכזית היא שאין לקליפרס יותר מדי מה להציע לפיניקס עבור השירותים של נאש. אבל אולי כריס קיימן והחוזים הנגמרים של ראז'ואל באטלר וקרייג סמית', יחד עם בחירת דראפט יעשו את העבודה. אופציה אחרת היא לשלב את קיימן בטרייד למקום אחר עבור חוזה מסתיים או טרייד אקספשן.
התאמה: 5.5 (אמרתי רעיון מעניין, לא טוב או ישים)

פורטלנד - אמנם חושבים שם על להעביר את אנדרה מילר (שמחזיק בחוזה לעוד שנה, עם אופציה של הקבוצה לבטל אותו בקיץ הקרוב) אבל כנראה שנאש לא יעשה את הדרך ההפוכה. ינסו לבנות שם לעוד שנתיים ושלוש ולא לשנה הקרובה, כשאולי גם ברנדון רוי מסיים את הקריירה.
התאמה: 6

מינסוטה - לוק רידנאור, ג'וני פלין, סבסטיאן טלפייר ושנה הבאה אמור להצטרף גם ריקי רוביו. מצד שני קווין לאב אמר בדיוק היום שהוא רוצה להיות בקבוצה שמראה כוונות לנצח, וזה יכול להיות טריגר טוב בשביל מינסוטה שיוכלו לשלוח את פלין, הזכויות על רוביו, בחירת דראפט ואת הזכויות על קורי ברואר ומארטל וובסטר לפיניקס עבור נאש וצ'ילדרס נניח. מצד שני אני רוצה לחשוב שההנהלה של פיניקס הומאנית מספיק כדי לא להעביר את נאש לפיניקס.
התאמה: 6.5

ממפיס - סיכוי קטן. מייק קונלי עד עכשיו מראה יכולות נהדרות, ולא סביר שדווקא עכשיו יחליטו להפטר ממנו. מצד שני ממפיס אף פעם לא הייתה קבוצה שנוהלה בהגיוניות יתר, והפיתוי להביא שחקן בקליבר של נאש הוא גדול. ממפיס תוכל להציע את או.ג'יי מאיו, בחירת דראפט (שתהיה בינונית, כנראה) ואת החוזה הנגמר של מארקו יאריץ' (!) עבור נאש.
התאמה: 7

ניו ג'רזי - לכאורה יש להם את דווין האריס על העמדה הזו, מה שלא ממש הופך את הסנאריו הזה לסביר, אבל אם פיניקס יהיו מעורבים איכשהו בטרייד עם דנבר, ניו ג'רזי ושארלוט (נניח), נאש יוכל לשתף פעולה בניו ג'רזי עם כרמלו אנתוני וברוק לופז, מה שיכול להיות מעניין מאד במזרח.
התאמה: 7 (9 במידה וטרייד כזה יוצא לפועל, 5 בכל מקרה אחר)

אורלנדו - הווארד ישמח לסטיב נאש לידו, וגם על האופציה לצרף לקבוצה את ווריק או לופז הוא לא יוותר בקלות. לא שיש לאורלנדו יותר מדי מה לתת עבורם (את מה שהיה הם נתנו בטריידים הקודמים) אבל קבוצה של נאש-ארינאס-ג'יי ריץ'-הווארד-טורקוגלו-נלסון זה משהו שילדים מפנטזים עליו כשהם משחקים ב-NBA LIVE. ברור שרדיק יהיה צריך ללכת, ואליו יצטרפו דוהון וקיו ריץ' ובחירת דראפט שאורלנדו תשיג עבור ארל קלארק.

שארלוט - עוד מוקדם לצפות מה יהיה עם הקבוצה הזו כי לא ברור עדיין לאן סילאס לוקח אותה אבל טרייד שישלח את דיאו, נאזי מוחמד ודי.ג'יי אוגוסטין על נאש, לופז וג'וש צ'ילדרס יכול להיות מעניין לשתי הקבוצות. פיניקס יוכלו לבנות על אוגוסטין בתור הרכז החדש שלהם ולהעביר בקיץ את דיאו כחוזה נגמר עבור שחקן נוסף. בשארלוט ירוצו עם נאש-ג'קסון-וואלאס-תומאס-לופז לפחות עד לחצי גמר מזרח.
התאמה: 7.5

ניו יורק - מייק ד'אנתוני, אמארה סטודאמייר ו.... סטיב נאש! איך לא? ריימונד פלטון השתלט מצוין על עמדת הרכז הראשון של הנטס, אבל נאש מספיק מבוגר וחסר אגו כדי לעלות מהספסל ולתת דקות טובות  ליד פלטון או במקומו. לניקס יש נכס עצום בדמות החוזה של אדי קארי ואם מוסיפים פנימה את אנתוני ראנדולף המוכשר זו יכולה להיות חבילה מספיק טובה לפיניקס עבור נאש ו-ווריק או רובין לופז. 
התאמה: 8

אטלנטה - הנה רעיון שאני מאד אוהב. אטלנטה חייבים לעשות משהו מיוחד כדי לקבל יתרון במזרח ולהביא את נאש זה בדיוק מהלך כזה. אם מצרפים לסיפור את רובין לופז שישחק כסנטר ליד הורפורד וג'וש סמית' בכלל יש לנו כאן משהו מעניין. ג'מאל קרופורד על החוזה המסתיים שלו וג'ף טיג יעשו את הדרך ההפוכה עם קצת כסף ואיזו בחירת דראפט או שתיים.
התאמה: 8.5

דאלאס - סטיב נאש שיחק שם בעבר, ועבר משם בטרייד לפיניקס. נשמע הגיוני בהתחשב בזה שדאלאס ינסו להתחזק לקראת הפלייאוף. תמורת נאש וגרנט היל (גם הוא מזדקן ומסיים חוזה) יוכלו דאלאס להציע את החוזה המסתיים של קארון באטלר ואת רודי בובואה שבונים עליו ככשרון גדול. פיניקס יוכלו להגיש בקשה ל'חריגת שחקן מושבת' על באטלר (על סך 5.3 מיליון דולר) ולהחתים מישהו נוסף במקומו, ולבנות את הקבוצה סביב גורטאט, בובואה והבחירה שלהם בדראפט, שללא היל ונאש תהיה בוודאי גבוהה. בדאלאס יוכלו לחלק את הדקות בקו האחורי בין נאש, טרי וג'ייסון קיד, כששלושתם כבר השאירו מאחוריהם את גיל 30 וישמחו לחלוקת דקות שתתן להם קצת אוויר לנשימה. היל ייכנס לחמישיה של דאלאס ויוכל לתרום משם לא מעט. 
התאמה: 8.5


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה