יום שני, 10 בינואר 2011

אז מה הסיפור עם הטרייד של כרמלו אנתוני?

הקיץ הקודם היה כולו בסימן לברון ג'יימס. אחרי שהאבק שקע, נשארנו למעשה עם כרמלו אנתוני בתור הנציג הגדול של הקיץ הקרוב (2011). אחרי קרוב לחצי עונה של שמועות ודיבורים עושה רושם שמתחילה להרקם עסקה שתסיים את הרומן של כרמלו עם דנבר, רומן שמתמשך מאז שכרמלו נכנס לליגה ב-2003.
'מלו' הוא אמנם לא שחקן מסדר הגודל של לברון ג'יימס, אבל מדובר על פורוורד רב גוני מאד, שאמון בעיקר על צבירת נקודות בכל צורה ידועה לאנושות, והשנה - רק כי היה צריך - התחיל לצבור גם ריבאונדים (כמעט 9 במשחק). כל סאגת הכן-יעבור לא-יעבור הפכה להיות מעין אופרת סבון אחת גדולה, אז בואו נבין את המרכיבים החשובים בה:

דנבר נאגטס
תסריט הבלהות של דנבר הוא מצב שבו כרמלו עוזב בסיום העונה ללא תמורה. הם ראו את לברון עוזב את קליבלנד ושולח אותה לתהומות הליגה, הם ראו את אמארה עוזב את פיניקס והולך לתפוח הגדול, הם לא ראו את בוש עוזב את טורונטו כי קנדה לא מעניינת אף אחד מחוץ לקנדה, אבל הם מאד לא רוצים להיות במצב שלהם (כלומר, שהכוכב הגדול עוזב בלי תמורה, לא שהם בקנדה. בעצם, גם שהם בקנדה). אחרי שהביאו לפני שנתיים פלוס מינוס את צ'אנסי בילאפס שהביא אותם לגמר האיזורי מול הלייקרס, הם חזרו לאפרוריות הפלייאוף שנה שעברה. הם ניסו להתחזק קצת בקיץ, אבל החוזים הפסיכיים של קניון מארטין, כרמלו ובילאפס די חסמו אותם. הם מבינים שאם כרמלו הולך הם צריכים ללכת לבניה מחדש, ורוצים להביא כמה שיותר פוטנציאלים עבורו.


ניו יורק ניקס
איכשהו השם של כרמלו נקשר אליהם נון-סטופ. זה התחיל בעיקר כי כרמלו נולד בברוקלין, כי הניקס יוכלו להביא אותו כשחקן חופשי בקיץ הקרוב וכי הניקס היו בקיץ בפוסט-טראומה אחרי שלברון לא רצה אותם והלך דווקא למיאמי (שנואת אנשי ניו יורק. יש שם שמש ויש שם את פט ריילי שחירב את הניקס באמצע שנות ה-90). חוץ מזה זו ניו יורק, העיר שבה הכל - כולל כל טעות ניהולית אפשרית - קורה. איפשהו בחתונה של כרמלו כריס פול אמר משהו על איחוד כוחות עם אמארה וכרמלו בניו יורק (משהו נוסח 'לשנה הבאה בירושלים הבנויה', רק באנגלית) וזה הספיק לשמועות לרוץ עד היום. לא שהניקס לא מעוניינים באנתוני - לעזאזל, 30 קבוצות בליגה מעוניינות באנתוני - אבל יש הרגשה שהם לא יהפכו את הקבוצה כדי להביא אותו.


ניו ג'רזי נטס
מכירים את האחות המכוערת והמרשעת מהסיפורים? אז זו ניו ג'רזי לעומת ניו יורק. לא משנה שכרמלו הצהיר (סליחה, מקורבים לכרמלו הצהירו) שהוא לא מעוניין לחתום בניו ג'רזי, לא מעוניין לחתום בניו ג'רזי, לא מעוניין לחתום בניו ג'רזי ניו ג'רזי עדיין מאמינים שהוא מעוניין לחתום שם. אז הם הרימו תוכנית אב סובבת ליגה (בין הקבוצות שהיו מעורבות - לפי שמועות מבוססות יותר או פחות - בטריידים שמנחיתים את כרמלו בניו ג'רזי: שארלוט, יוטה, פורטלנד, שיקאגו, מינסוטה, אורלנדו, ממפיס, גלבוע-גליל (אמרתי מבוססות פחות)) עד שהגיעו לעסקה האחרונה עם דטרויט שבמסגרתה ניו ג'רזי נותנת בערך את כל הקבוצה ומקבלת את כרמלו אנתוני, צ'אנסי בילאפס וריפ המילטון (ולחשוב שאם דטרויט רק היו בוחרים את כרמלו ולא את דארקו מיליצ'יץ' ב-2003, אז הם היו משתפים פעולה כבר 7 שנים). הטרייד עדיין לא סגור לפרטיו האחרונים וכולל תנועה של מאסת אנשים שנצפתה לאחרונה בערך בתכנית ההתנתקות ועדיין מציבה מספר בעיות כמו הרצון של דטרויט בבחירות דראפט, העובדה שבילאפס לא רוצה לשחק בניו ג'רזי ו\או לעזוב את דנבר אה, וזה שכרמלו לא מעוניין לחתום בניו ג'רזי.

אם לשים את הזוטות בצד, הסיפור הזה דווקא די מעניין. כרמלו לא מוכן לחתום לדנבר על הארכת חוזה, אז הם רוצים להעביר אותו. מצד שני הם נמצאים במלכוד כי אף קבוצה לא תהיה מוכנה לקחת את כרמלו אם הוא לא יחתום על הארכת חוזה. כרמלו מצד אחד לא רוצה להתחייב כרגע לקבוצה אחרת (למעט, כנראה, ניו יורק, שיקאגו או יוסטון) אבל מצד שני יודע שמאד כדאי לו לחתום עכשיו, כי או-טו-טו יש לנו הסכם חדש בין הליגה לארגון השחקנים, שכנראה יכלול וואחאד הורדה משמעותית בשכר (משהו כמו 20% לפי הערכות ראשוניות), תוסיפו את זה שדנבר יכולה להחתים את כרמלו על סכום גבוה יותר מאשר כל קבוצה אחרת, ותקבלו את זה שמשתלם לכרמלו - כלכלית לפחות - להסכים לטרייד לפני שהוא הופך להיות שחקן חופשי. 

אז הנה אנחנו עומדים בפני דילמה: כסף (ולא מעט כסף, החוזה של כרמלו אמור להיות בערך 65 מיליון ל-3 שנים) לעומת הישגיות (וניו ג'רזי לא תהיה הישגית בשנה הקרובה לפחות). החופש לבחור את המקום שבו תשחק בשנים הקרובות לעומת האפשרות שבו אתה נשאר קרח מכאן ומכאן אם תקרת השכר בליגה תרד דראסטית. 

להערכתי, כרמלו בסופו של דבר יעבור לקבוצה בלי להאריך חוזה. קבוצות כמו דאלאס, נניח, או אולי אפילו אורלנדו יקחו את כרמלו גם בלי התחייבות ארוכת-טווח, בשביל הסיכוי לקחת אליפות בזמן הקרוב. אם באמת הוא ייקח אליפות, הוא יחתום שם על הארכה. אם לא - הוא יצא לשוק החופשי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה