יום שני, 24 בינואר 2011

טופ סלקשן - הבחירות שלי לאולסטאר - תחרות הדאנקים



תחרות הדאנקים, בבסיס שלה, מושכת לפעמים יותר אנשים מאשר המשחק המרכזי. התחרות - כמו עוד הרבה דברים טובים בליגה - הגיעה למעשה מהABA שהייתה הליגה המתחרה לNBA בשנות ה-70. לNBA התחרות הגיעה בשנת 1984, וזכה בה לארי נאנס מהפיניקס סאנס. על גבי התחרות הזו פרצו לא מעט שחקנים כמו ספאד ווב, שמעמדו בהיסטוריה היה כנראה נשכח אם לא היה מנצח בתחרות ההטבעות של 1986 למרות גובה שגירד את ה1.70 ביום חם, או ברנט בארי הלבן שהטביע מקו העונשין.
בין זוכי התחרות היו גם מייקל ג'ורדן (פעמיים), דומניק ווילקינס (פעמיים), קובי בראיינט (שפרץ באותה תחרות ההטבעות ובמשחק הרוקיז של אותה השנה) ודוייט הווארד, שהפך את הגימיק של סופרמן לסימן ההיכר שלו. מאז תחרויות ההטבעות הגדולות של ג'ורדן ו-וילקינס בסוף שנות ה-80 תחרות הדאנק קירטעה קצת, כשבמהלך שנות ה-90 ותחילת ה-2000 זוכים חברים נשכחים כמו אייזיה ריידר, הארולד מיינר (פעמיים!) או פרד ג'ונס. שתי תחרויות דווקא כן נחרטו בזיכרון, הראשונה - עונת הרוקי המדהימה של וינס קארטר, ותחרות ההטבעות היחידה שבה הוא השתתף (וזכה) והשניה - עונת הסופרמן של דוייט הווארד, שגם הביאה אותי לרשום את הפוסט הזה (למטה - את הבונוס).

העונה יש אטרקציה חדשה בליגה, בלייק גריפין. כולם מחכים לראות מה הוא יעשה, ואין ספק שהוא צריך להיות שם (להוכחות ראשוניות אתם מוזמנים לפנות ל-20 הדאנקים הטובים ביותר העונה - חלקים 1 ו-2) אבל יחד איתו הביאו שני גבוהים נוספים לתחרות - סג' איבאקה מהת'אנדר וג'אוויל מקג'י מהוויזארדס (שכבר הספיק לעשות העונה את זה) ואת ברנדון ג'נינגס - הרכז של מילווקי שמחזיק העונה במאזן מדהים של שני דאנקים סה"כ. לפחות עקב פציעה ג'נינגס הוחלף בדמאר דרוזן מהראפטורס.

אז מי כן צריך להיות חלק בתחרות ההטבעות? הנה הדעה (המנומקת) שלי:
1. בלייק גריפין (לוס אנג'לס קליפרס). 
דאנקים עד כה העונה: 99 (ראשון בליגה)
זה מה שהאמריקאים אוהבים לכנות 'נו בריינר', לעשות תחרות הטבעות השנה בלי בלייק גריפין זה בערך כמו לעשות משחק אולסטאר בלי לברון או קובי. גריפין מוליך את הליגה בכמות ההטבעות, עם 99 לעומת 94 של דוייט הווארד מאורלנדו.
3 הטבעות כשואו-קייס:
אלי-אופ ברוורס:



אלי-אופ ביד שמאל, כמעט נוגח בטבעת:



חגיגת הדאנקים של בלייק נגד הניקס:



2. דמאר דרוזאן (טורונטו ראפטורס)
דאנקים עד כה: 31 (מקום 38 בליגה)
המעופף של טורונטו קצת נעלם בתחרות שנה שעברה, אבל דאנקים כמו שהוא מספק העונה בהחלט ראויים לתחרות. מאז קארטר ומקגריידי לא היה לטורונטו דאנקיסט ראוי, והיום - למרות העונה הבינונית מינוס שהראפטורס עוברים - יש מה לראות בקנדה.
NBA ערכו קליפ עם כמה דאנקים שלו (גם מעונת הרוקי, אגב)



3. אנדרה איגואדלה (פילדלפיה 76')
דאנקים עד כה העונה: 50 (מקום 13 בליגה)
הפוטנציאל של 'איגי' בתחרות ההטבעות לא מומש אף פעם. הוא נתן תחרות מעולה בשנת 2006, בה ניצח (לדעת רבים לא בצדק) נייט רובינסון הגמד (פחות מ-1.70) למרות הטבעות מרשימות מאד של איגואדלה (כולל אחת זכורה במיוחד בה אלן אייברסון מסר לו דרך הקרש מהצד האחורי, איגואדלה תפס באוויר והטביע).


הדאנקים מתחרות ההטבעות ההיא:



4. רודי גיי (ממפיס גריזליס)
דאנקים עד כה העונה: 50 (מקום 13 בליגה)
הנה הבעיה שלי עם רודי גיי: הדאנקים שלו נהדרים במהלך משחקים, אבל אני לא בטוח לגבי האיכות שלהם בתחרות (הוא השתתף בתחרות של 2008, אבל לא השאיר חותם מיוחד), לכן גם ראסל ווסטברוק (מאוקלהומה, 27 דאנקים עד כה) או אריק גורדון (קליפרס, 30 דאנקים) יכולים לתפוס את המקום כאן.
הנה הקליפ שעשו לרודי גיי לפני תחרות הדאנק ב-2008:



הנה דאנק אחד של ווסטברוק:



ואחד של גורדון:



אז מה אתם אומרים? מי צריך להיות בתחרות? מה דעתכם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה