יום שלישי, 22 בפברואר 2011

טרייד גדול שני לעונה - כרמלו אנתוני בניו יורק


אחרי הרבה חודשים של דיבורים, שמועות וספקולציות בלתי פוסקות היום נסגר אחד הטריידים הגדולים של השנים האחרונות כשכרמלו אנתוני עבר לניו יורק ניקס.

פרטי הטרייד המלאים:
הניקס שולחים את דנילו גאלינרי, ריימונד פלטון, וילסון צ'אנדלר וטימופיי מוזגוב לדנבר, יחד עם בחירות הדראפט בסיבוב השני של גולדן סטייט ב-2012 ו-2013 ואת בחירת הדראפט הראשונה של הניקס ב-2014. הם גם שולחים למינסוטה את אנתוני ראנדולף ואת אדי קארי עם החוזה הענק והנגמר שלו, ו3 מיליון דולר.
דנבר שולחים לניו יורק את כרמלו אנתוני, צ'אנסי בילאפס, שלדן וויליאמס, רנאלדו באלקמן (שכבר שיחק בעבר בניו יורק) ואנתוני קארטר, ומינסוטה שולחים לניו יורק את קורי ברואר.
בכך מסתיימת אחת הסאגות הארוכות והמפרכות של השנה הזו, שניה אולי רק להסכם השכר בין שחקני הליגה לליגה עצמה, במה שאפשר לראות כ'הפי אנד'. הניקס אמנם שילמו תו מחיר גבוה ממה שתכננו, אך בסופו של דבר הם מסיימים עם הפרס הגדול מבחינתם - כרמלו אנתוני, יליד העיר - ועם הניצחון הקטן בדרבי המקומי מול ניו ג'רזי (שעוד שנתיים תהיה ברוקלין) שגם הייתה במרדף אחרי כרמלו.
סביר להניח שבשבוע הבא - אחרי שהטרייד דדליין יעבור - ישוחררו מספר שחקנים מקבוצות מסוימות, וניו יורק ממצבת את עצמה במקום טוב לקלוט אותם. אם, לדוגמא, ריפ המילטון ישוחרר מדטרויט, ניו יורק תהיה מקום מעניין עבורו, עם שני כוכבים גדולים והחבר הטוב צ'אנסי בילאפס (שאיתו לקח אליפות בדטרויט) בעמדת הרכז. גם הסנטר טרוי מרפי - ריבאונדר מצוין וקלעי מעולה מבחוץ, כמו שבניו יורק ישמחו לקלוט - אמור להיות משוחרר מניו ג'רזי, אם לא יעבור בטרייד לפורטלנד קודם לכן, במקרה של המילטון גם שיקאגו ובוסטון עשויות להתעניין בעוד שבמרפי אורלנדו כבר הביעה עניין.
הטרייד הזה מעניין מבחינת ניו יורק גם בגלל הצפייה לקראת קיץ 2012, בו יהפכו להיות שחקנים חופשיים כריס פול, דרון וויליאמס ודוייט הווארד. צ'אנסי בילאפס מסיים את החוזה שלו בקיץ הזה, וככל הנראה יפרוש, ולניו יורק צפוי להיות מרווח מספיק מתקרת השכר על מנת לקלוט את אחד הרכזים. כריס פול כבר דיבר על כך - כחצי בדיחה - בחתונה של כרמלו אנתוני, ודיבר על מיסוד 'big 3' שלו, של כרמלו ושל אמארה בניו יורק.
שאר החלקים בטרייד הזה הם יחסית זניחים. אנתוני קארטר הוא רכז מחליף סולידי, שסביר להניח ילך לאיבוד בספסל של הניקס, רנאלדו באלקמן כבר הוגדר לא אחת כשחקן טיפש - כזה שמתקשה לזכור תרגילים או לבצע אותם - אבל יוכל אולי להכניס אנרגיה מהספסל, ואחרי הכל בשיטת ה7 שניות או פחות שבה נוקט ד'אנתוני בהתקפה אין צורך לזכור יותר מדי גם ככה, שלדן וויליאמס כנראה יתחרה עם רוני טוריאף על מקום בחמישיה ליד אמארה, ובעיקר על הזכות לשמור על שחקנים ולקחת ריבאונדים וקורי ברואר הוא תחליף טוב לוילסון צ'אנדלר ושחקן שמספק היילייטים על בסיס קבוע בריחופים לסל. הוא גם חוטף מצוין והניקס יוכלו לנצל זאת להתקפות מתפרצות.

מבחינת דנבר, הם יצאו מהטרייד עם הרגשה טובה, הם הצליחו להשיג מחיר גבוה למדי על כרמלו אנתוני - לא מדובר פה על טרייד פאו גאסול במסגרתו עברו מארק גאסול (שאז איש לא הכיר ולא חשב שיתפתח לשחקן שהוא היום) וצנצנת חמאת בוטנים מהלייקרס לממפיס - אבל הם נשארים עם רוטציה מאד ארוכה ולא ברורה וצפויים אפטר שוקס בקרוב. בין השאר כנראה שדנילו גאלינרי וריימונד פלטון ימצאו מקום אחר עוד בטרם ישחקו אפילו משחק אחד במדי הנאגטס, כשגאלינרי צפוי לסיים את המסע שלו בטורונטו, לוס אנג'לס (קליפרס), קליבלנד או ניו ג'רזי ופלטון עשוי למצוא את עצמו גם כן בניו ג'רזי או אולי בדאלאס. גם מקומו של טימופיי מוזגוב לא ברור, ותלוי כנראה בהצלחת הנאגטס להחתים את ננה על הארכת חוזה. 
לדנבר יש בסיס טוב עכשיו, עם טיי לאוסון כרכז העתיד של המועדון וקלעים מצוינים כמו גאלינרי, ג'יי אר סמית', אל הארינגטון (שהגיע בקיץ מניו יורק) וארון אפללו. גם הצוות המשלים- ננה, קניון מארטין, וילסון צ'אנדלר ומוזגוב - הם שחקנים איכותיים, אבל חסר כוכב, שדנבר ינסו להשיג עכשיו או בקיץ באמצעות טרייד.

הצלע האחרונה במשולש הזה, מינסוטה, הצליחה לשמור על בחירות הדראפט שלה (במקור מינסוטה הייתה אמורה להעביר בחירת דראפט בקיץ הקרוב לדנבר) ולקבל את אנתוני ראנדולף עם הפוטנציאל הגדול. קורי ברואר ככל הנראה לא היה בתוכניות ארוכות הטווח שלה, והאמת עם מייקל ביזלי, ווס ג'ונסון, ויין אלינגטון ומארטל וובסטר בעמדות 2-3 (העמדות של ברואר) אין להם בו צורך. ראנדולף יוכל להתפתח במינסוטה למחליף לעמדות 3-4-5 ואולי בעתיד לקבל את המקום בחמישיה לצד קווין לאב. 

יהיה מעניין לראות את האפקט של הטרייד על הליגה בימים הקרובים. סביר כי קבוצות נוספות ינסו לבצע מהלכים שישפרו אותן לטווח הקצר בפלייאוף, כרגע בוסטון נחשבת לפעילה יחסית, וגם אורלנדו מחפשת חיזוקים. גם הטריידים שדנבר תצליח לרקוח עבור השחקנים שהגיעו יכולים לשנות את מאזן יחסי הכוחות בליגה. יהיה מעניין לעקוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה