יום רביעי, 23 בפברואר 2011

עונת הנדידה - עדכונים על טריידים מהNBA



כמה מילים על כל טרייד, אין לי כוונה לפתוח פוסט חדש על כל אחד (רק על המשמעותיים באמת, אם יהיו). אתם מוזמנים לדגום את הפוסט הזה מדי פעם כי אני אמשיך לעדכן אותו.





ניו יורק-מינסוטה-דנבר
מי? כרמלו אנתוני (בתמונה), צ'אנסי בילאפס, אנתוני קארטר, רנאלדו באלקמן, שלדן וויליאמס וקורי ברואר לניו יורק
אנתוני ראנדולף ואדי קארי למינסוטה
דנילו גאלינרי, ריימונד פלטון, טימופיי מוזגוב ו-וילסון צ'אנדלר + בחירות דראפט לדנבר.


מה? כתבתי על הטרייד בהרחבה כאן





טורונטו-שיקאגו
מי? ג'יימס ג'ונסון (בתמונה) משיקאגו לטורונטו
בחירת הדראפט בסיבוב הראשון ב-2011 של מיאמי (שעברה לטורונטו) לשיקאגו

מה? ג'ונסון נהנה מעונת רוקי מוצלחת, כשהחליף בעיקר את טאג' גיבסון, אבל השנה - כשקו הפנים של הבולס התמלא - קיבל פחות הזדמנויות ואף נשלח לדי-ליג פעם או פעמיים. טורונטו מקבלים מחליף סולידי לאמיר ג'ונסון, בתמורה לבחירה נמוכה בדראפט, המהלך הזה טוב בשביל הבולס משתי בחינות: הם גם מקבלים נכס לטרייד המשך ויותר חשוב - מפנים מקום מתחת לתקרת השכר, הם נמצאים כ2.9 מיליון דולר מתחת לתקרה, מה שמספיק להם כדי להביא שחקנים כמו אנתוני פארקר או קורטני לי מבלי להיות צריכים להעביר משכורות (אגב, נכון לכרגע ישנן שמועות שהם בכל זאת מעבירים את אחד משחקני הפנים האחרים שלהם תמורת קורטני לי, נחכה להמשך היום לראות אם יש בכך אמת)



ניו אורלינס-סקרמנטו
מי? מרקוס ת'ורנטון (בתמונה משמאל למטה) וכנראה גם דיוויד אנדרסון וכסף מניו אורלינס לסקרמנטו
קארל לאנדרי (בתמונה מימין)מסקרמנטו לניו אורלינס

מה? ת'ורנטון נתן עונה שעברה עונת רוקי מדהימה, כשקלע בשלבים מסוימים של העונה קרוב ל20 נקודות למשחק והגיע לעונה הזו עם הרבה ציפיות. במהלך השנה סבל מלא מעט עליות ומורדות כיוון שלא הסתדר עם המאמן החדש של ניו אורלינס. לאנדרי, בדומה אליו, הגיע שנה שעברה לסקרמנטו תמורת האול-סטאר קווין מארטין, אך עומס בעמדות הפנים של סקרמנטו השאירו אותו בתפקיד משני יחסית.




הטרייד ממלא לשתי הקבוצות עמדות בעייתיות - בסקרמנטו עמדת השוטינג גארד הראשון ממולאת על ידי טייריק אוונס שפצוע בכף הרגל ויחמיץ לפחות שלושה שבועות ואולי גם סיים את העונה, בהמשך ת'ורנטון אמור למלא את עמדת השחקן השישי כסקורר שמגיע מהספסל. קארל לאנדרי היה מצוין בתפקיד השחקן השישי של יוסטון לפני כשנתיים, והוא מיועד למלא את אותו התפקיד בניו אורלינס. במקביל הוא אופציית ביטוח במקרה שדיוויד ווסט - הפאאור פורוורד הפותח של ההורנטס - יחליט לעזוב בקיץ.

עדכון: דיוויד אנדרסן שהיה אמור להיות מועבר בטרייד בסופו של דבר נשאר בחוץ סקרמנטו יקבלו סכום כסף שטרם פורסם.






יוטה-גולדן סטייט-ניו ג'רזי
מי? דרון וויליאמס (בתמונה), ברנדן רייט ודן גדזוריץ' לניו ג'רזי
דרק פייבורס, דווין האריס ושתי בחירות דראפט ראשונות ליוטה
טרוי מרפי ובחירת דראפט שניה לגולדן סטיייט.


מה? אחרי שהם הפסידו בקרב על כרמלו אנתוני הנטס מנחיתים את הרכז אולי-הכי-טוב-בליגה. אפשר לקרוא על זה בהרחבה כאן.










אטלנטה-וושינגטון
מי? קירק היינריך (בתמונה) והילטון ארמסטרונג מוושינגטון לאטלנטה
ג'ורדן קרופורד, מייק ביבי ומו אוונס פלוס בחירת דראפט ראשונה מאטלנטה לוושינגטון.


מה? ההוקס חיפשו חיזוק לעמדות 1 ו-5 בקבוצה. ארמסטרונג בעמדה 5 הוא לא שיחוק גדול, אבל קירק היינריך מקבל בחזרה את המפתחות לקבוצה, אחרי שלוש שנים בתפקיד המנטור (שנתיים לדרק רוז בשיקאגו והשנה לג'ון וול בוושינגטון). היינריך - וקצת שכחנו את זה בשנים האחרונות - הוא אחד ממנהיגי המגרש הטובים שיש, שומר טוב מאד ושחקן חכם מאד. וושינגטון בתמורה מקבלים את  מייק ביבי להיות המנטור של וול (ורכז מחליף טוב), והוא יכול לעשות בזה עבודה לא פחות טובה (שלא לדבר על ניסיון הפלייאוף שיש לו), את ג'ורדן קרופורד, שבינתיים הראה יכולת מרשימה בדקות מועטות שקיבל. מו אוונס, אני מאמין, ישוחרר. אין לו מה לחפש בקבוצה מלאה בשחקנים בעמדות 2-3. הבחירה של אטלנטה צריכה להיות בחירת ביניים - בערך באיזור ה-20 - וזה גם יעזור לוושינגטון.
סתם אנקדוטה - זה טרייד בין הקבוצה הראשונה והאחרונה בNBA בסדר אלפבתי




קליבלנד-קליפרס
מי? בארון דיוויס (בתמונה מימין) ובחירת דראפט ראשונה ב-2011 מהקליפרס לקליבלנד.
מו וויליאמס וג'מאריו מון (בתמונה משמאל) עושים את הדרך ההפוכה


מה? מה זו שאלה טובה. דיברתי בעבר כאן בבלוג על התרומה של בארון דיוויס לקליפרס ולהצלחה היחסית שלהם. אז הקליפרס עשו את הדבר ההגיוני ושלחו אותו לקליבלנד. ולא תגידו שהם קיבלו שחקן טוב משמעותית. ממש לא. מו וויליאמס הוא יותר שוטינג גארד נמוך מרכז אמיתי, וקשה לי לראות אותו משחזר את החיבור שהיה לבארון עם בלייק גריפין. בנוסף, הוא סובל השנה מדכאונות באים והולכים ואף חשב על פרישה לפני תחילת העונה.
במבט שני אני רואה שהמהלך הזה מעמיד את הקליפרס על 46 מיליון דולר בשכר מובטח בלבד בקיץ, כך שאולי יהיה להם מקום להביא שחקן נוסף ב-2011.
ההיגיון בטרייד הזה מבחינת הקאבס הוא ביציאה המוקדמת של בארון מהחוזה. אמנם אני לא חושב שבארון יצליח לעשות משהו מרשים בקליבלנד, אולי הוא אפילו יעלה מהספסל (אחרי ראמון סשנס), אבל החוזה שלו לא מובטח במלואו בשנת 2012-3, וסביר להניח שקליבלנד ישחררו אותו. בחירת הדראפט שהם מקבלים מהקליפרס לא מוגנת וצפויה להיות יחסית גבוהה, לאור העובדה שגם הבחירה של הקאבס תהיה גבוהה, הם יוכלו להמשיך את תהליך הבניה מחדש בעידן הפוסט-לברון.


 
יוסטון - ממפיס
מי? שיין באטיה (בתמונה) ואיש סמית' מיוסטון לממפיס
האשים ת'אביט, דמאר קארול ובחירת דראפט מממפיס ליוסטון

מה? שיין באטיה היה אחד השחקנים החשובים במערך של יוסטון. בניית הקבוצה שלהם - שהתבססה על אלגוריתם ממוחשב, אגב - הראתה שהוא אחד השחקנים היעילים בליגה יחסית לכמות הדקות שהוא מקבל. אבל היעילות שלו הלכה ונשחקה ובשנתיים האחרונות יוסטון פיתחה מעין תחליף - את צ'ייס באדינגר הצעיר - מה שאיפשר להם לוותר על באטיה (שחוזר, אגב, אל הקבוצה הראשונה בה שיחק).
אם כבר תחליף, ת'אביט אמור להיות תחליף ליאו מינג הפצוע התמידי. ת'אביט נבחר שני בדראפט 2009, ובינתיים לא הצליח לממש את הפוטנציאל הגלום בחוסם מצוין וגבוה. יוסטון מקווים שעם הדרכה נכונה (בעיקר מצד השחקן הטוב ביותר במועדון אי פעם, האקים אולג'ואן) ת'אביט יתפתח להיות כוכב בליגה. אף אחד לא מצפה ממנו לקלוע יותר מדי, אבל אם הוא יצליח תוך שנתיים להעמיד מספרים של 12 ריבאונדים ו-3 חסימות למשחק ביוסטון יהיו מאושרים.
 ממפיס מרוויחים שחקן ותיק, שיוכל למלא את מקומו של רודי גיי - כוכב הקבוצה שנפצע. באטיה גם מגיע עם נסיון פלייאוף, וממפיס מקווים שהם יגיעו לשם, כך שבאטיה יוכל לתרום מנסיונו.






יוסטון-פיניקס
מי? יוסטון מעבירים את ארון ברוקס (בתמונה למטה) לפיניקס
פיניקס מעבירים את גוראן דראגיץ' (בתמונה משמאל) ובחירת דראפט ראשונה ליוסטון


מה? יוסטון ממשיכים במסע הבניה מחדש תוך כדי תנועה, ולמעשה לואיס סקולה הוא שחקן החמישיה היחיד שהתחיל את העונה שעברה ביוסטון. לאחר ההשתלטות של קייל לאורי המוכשר על עמדת הרכז, יוסטון העדיפו להפטר מארון ברוקס - השחקן המשתפר של העונה לפני שנה - כדי להמנע ממלחמות אגו שונות ומשונות ומאווירה רעה בחדר ההלבשה. דראגיץ' שהגיע מפניקס יכול להיות רכז מחליף סולידי, שאולי גם יחפה על אובדן הקליעה בטריידים של ברוקס ובאטיה. יותר מזה הוא רכז 'אמיתי' יותר מברוקס.
 
ברוקס עושה את הדרך ההפוכה לפיניקס, שם ישמש - לפחות בחצי העונה הקרובה - בתור שחקן שישי שמגיע מהספסל ונותן אימפקט מיידי בנקודות. כזה שלא היה לפיניקס מאז הימים הגדולים של לנארדו בארבוסה. בקיץ הקרוב יקרה אחד משני דברים - או שברוקס יעזוב (הוא שחקן חופשי מוגבל בקיץ, מה שאומר שלפיניקס יש אפשרות להשוות כל הצעה שהוא מקבל) או שנאש יעבור בטרייד בליל הדראפט (שמועות שהתחילו להסתובב ביום-יומיים האחרונים עוד לפני הטרייד של ברוקס). במקרה השני ברוקס יקבל את המפתחות לעמדת הרכז הראשון ופיניקס תצא לבניה מחדש. בכל מקרה, משעמם לא יהיה.






פורטלנד-שארלוט
מי? ג'ראלד וואלאס (בתמונה משמאל) משארלוט לפורטלנד
ג'ואל פרזיבילה, דאנטה קאנינגהאם ובחירת דראפט שניה מפורטלנד לשארלוט


מה? המונח 'מה לעזאזל' עולה גם כאן, פחות או יותר כמו במקרה של הטרייד של הקליפרס. מצד אחד פורטלנד מרוויחים שחקן הגנתי מצוין שגם הצליח לקלוע לא מעט בפורטלנד, והוא יוצר חמישיה מאוזנת עם רוי (בהנחה שבריא, אם לא אז פרננדז או מת'יוז), אלדריג', קמבי ואנדרה מילר. מצד שני זה גרעין שלא הצליח לקחת את פורטלנד לשום מקום והחוזה של וואלאס נמשך עד לשנת 2012-13.
מהצד השני פורטלנד לא נותנים כלום בתמורה. פרזיבילה מסיים חוזה והוא היה פצוע חצי מהעונה, ככה שהתרומה שלו לקבוצה היא לא משמעותית, דאנטה קאנינגהאם תרם רק מתי שכל הסגל של פורטלנד היה פצוע ובחירת דראפט שניה היא פלוס מינוס בדיחה (ליאור אליהו ויותם הלפרין, לדוגמה, הם בחירות דראפט שניות. כולנו יודעים כמה הם מצליחים בNBA). בהתחלה שארלוט רצו להכליל את רודי פרננדז בטרייד, אח"כ התקפלו כי המחיר היה יקר מדי, ואז הוציאו את הדבר המוזר הזה לפועל. לא ברור. ג'ורדן (בתמונה מימין) בינתים עושה החלטות די רעות כ-GM.








שארלוט-אוקלהומה סיטי
מי? שארלוט שולחים את נאזר מוחמד לאוקלהומה סיטי
אוקלהומה סיטי שולחים את די.ג'יי וייט ומו פיטרסון לשארלוט.


מה? הטרייד הזה די זניח, האמת, והוא בא בעיקר כדי לגבות את הטרייד הבא של אוקלהומה סיטי. מוחמד יהיה סנטר מחליף סולידי לאוקלהומה במסע שלהם לתוך הפלייאוף. מהצד השני אני לא חושב שבשארלוט בונים על מישהו מהשחקנים שהם קיבלו. מו פיט מסיים חוזה גדול כמו של מוחמד (שגם הוא מחזיק בחוזה מסתיים) ולמעשה הם מקבלים את די.ג'יי וייט בחינם. לא שמעתם על די.ג'יי וייט? אני לא בטוח שגם בשארלוט שמעו עליו.
(בתמונה - די.ג'יי לבן, למי שלא הבין. זה הבלוג שלי ואני אכניס בו כמה בדיחות קרש שאני ארצה)








 
אוקלהומה סיטי-בוסטון
מי? אוקלהומה שולחים את ג'ף גרין וננאד קרסטיץ' לבוסטון יחד עם בחירת הדראפט הראשונה של הקליפרס ב-2012.
בוסטון שולחים את קנדריק פרקינס ונייט רובינסון לאוקלהומה


מה?ככה - ג'ף גרין הגיע לאוקלהומה סיטי - בעצם אז זה עוד היה סיאטל - בתור החתיכה המרכזית בטרייד שהביא לבוסטון את ריי אלן. השנה הוא מסיים את חוזה הרוקי שלו, מה שאומר שאוקלהומה יצטרכו לפתוח את הארנק בשביל להשאיר אותו, אבל הם לא צריכים שחקן אול אראונד מגוון אלא סנטר סולידי שיידע להלחם מול כל הגאסולים\הווארדים\דאנקנים למינהם שמחכים לOKC בפלייאוף.
 
בצד השני של הטרייד, בוסטון מחפשים כבר את היורשים לטריו. גרין יוכל להחליף בהצלחה גם את פירס וגם את גארנט. פרקינס מסיים חוזה גם כן בקיץ וכבר התחילו שמועות שהוא פוזל לכיוון מיאמי (או שמיאמי פוזלים לכיוונו) בוסטון לא אהבו את הדיבור הזה והחליטו להשיג תמורה עבורו. קרסטיץ' יחד עם צמד האונילים ימלאו את החלל בעמדה 5, כשגם ביג בייבי דיוויס יוכל לעזור. אגב, זה לדעתי הופך את בוסטון ליעד המועדף על טרוי מרפי.
נייט רוב יוכל למלא לא רע את עמדה מספר 2 בת'אנדר, כנראה בעיקר כמחליף. הרכז המוביל - ראסל ווסטברוק - מספיק גדול כדי לשמור על שחקנים בעמדה 2 ונייט רוב יוכל לתת את הסקורינג פאנץ' שבינתיים ג'יימס הארדן לא כל כך מספק.




בשני טריידים נוספים בוסטון שלחו את סמיח ארדן (אין קשר לגלעד) ואת לוק האראנגודי (אין קשר לליגה) לקליבלנד עבור בחירת דארפט שניה ואת מרקיז דניאלס (שנכון לכרגע אף אחד לא יודע מה מצבו, הוא קיבל מכה חזקה מאד בעמוד השדרה והיה חשש אמיתי לבריאותו, כרגע הסוכן שלו אומר שהוא מתרכז בלהבריא) לסקמנטו עבור כסף. בוסטון מפנים לעצמם מקום בסגל על מנת להחתים שחקנים לקראת הפלייאוף, כאשר השמות החזקים הם טרוי מרפי, טי.ג'יי פורד, מייקל רד ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה