יום ראשון, 15 במאי 2011

גברים, נשים ומגרשי כדורסל

אוסף הגיגים קצר שקשור לפלייאוף הזה ולא קשור לפלייאוף.
האקים אולג'ואן, חדי העין יראו
כוכבית
מאז תחילת השנה פרשנים טוענים שאם מיאמי היט יזכו באליפות זו תהיה אליפות עם כוכבית. כזו שלא באמת נחשבת לאליפות ספורטיבית 'אמיתית'. הטענות האלה כמובן התחזקו כשמיאמי פירקה את בוסטון סלטיקס 4-1 בחצי גמר המזרח. יש משהו מעניין באליפויות עם כוכבית - הן אף פעם לא באמת מופיעות עם כוכבית לידן.
אחרי הפרישה הראשונה של ג'ורדן, פט ריילי - שאימן בזמנו בניו יורק - אמר ש'אנחנו רוצים לזכות באליפות, לאף אחד לא אכפת אם נעבור את שיקאגו עם ג'ורדן או בלי ג'ורדן. אנחנו לא צריכים שייכתב בספרי ההיסטוריה שלקחנו אליפות למרות שג'ורדן שיחק בשיקאגו'. האקים אולג'ואן לקח את האליפות באותה השנה, ולאף אחד לא אכפת שזה היה על חשבון הניקס, ולא מול ג'ורדן ושיקאגו. 
כוכבית תיאורטית אחרת באה מפיל ג'קסון - בתקופת האימון הראשונה שלו בלייקרס - שהדביקה כוכבית על האליפות בעונה המקוצרת של סן אנטוניו. ג'קסון טען אז שהאליפות, שבאה אחרי שביתה ארוכה ועונה של 50 משחקים במקום 82, לא באמת יכולה להחשב לאליפות רגילה. אני בטוח שעד היום, כשטים דאנקן מסתכל על ארבע הטבעות שלו, הוא פחות אוהב את זאת עם הכוכבית עליה.
**********
שלושה רגעי גאולה היו ללברון ג'יימס בסדרה נגד בוסטון. הראשון - והיחיד שלמעשה היה ספורטיבי - היה במעבר של הקבוצה שהדיחה אותו בשנתיים האחרונות והדביקה עליו את תווית הלוזר, תווית כל כך גדולה שהוא ברח 1250 מייל דרומה רק כדי להמלט ממנה.
לברון ג'יימס ודלונטה ווסט - הגאולה של לברון
הגאולה השניה של לברון הייתה במסיבת העיתונאים אחרי הניצחון על בוסטון. לברון, מעין יצור על אנושי שמשלב גודל של טנק עם מהירות של טיל, נראה אנושי פתאום. הוא התנצל בפני אוהדי קליבלנד על הדרך בה עזב את הקבוצה, הודה בכך שהבין שלבדו לא היה יכול לעבור את בוסטון ולכן הוא היה חייב לחבור לכוכב על נוסף. וייד לא היה מגיע לקליבלנד. קליבלנד הייתה הקבוצה של לברון עוד יותר ממה שמיאמי הייתה קבוצה של וייד, והאמונה העיוורת של העיר ושל הקבוצה בלברון לא הייתה מאפשרת להם להנחית את וייד, כי הוא היה גונב מלברון פוקוס. לברון הבין שהוא נמצא במלכוד 22, ולכן היה חייב לבצע את הבחירה הכואבת - לוותר על שמו הטוב במידה מסוימת, על מנת להשיג אליפויות, אפילו אם הן באות עם כוכביות.
הגאולה השלישית הייתה גם האישית ביותר. בשנה שעברה כשקליבלנד התפרקו סופית מול בוסטון, עלו לא מעט שמועות - מאומתות ברמה כזו או אחרת - לגבי יחסים שקיים גארד הקבוצה, דלונטה ווסט, עם אמא של לברון ג'יימס. לברון הפסיק לתפקד באותה התקופה וזה הביא להתפרקות ספורטיבית מוחלטת של קליבלנד. השנה, לברון פגש את דלונטה ווסט כשחקן הסלטיקס. את המפגש איתו הוא התחיל בחיבוק חברי על המגרש, הניצחון של לברון הגיע באופן ספורטיבי ביותר.
**********
גאסול ולופז בימים טובים יותר
כמו קליבלנד בשנה שעברה, כך הלייקרס השנה פורקו בגלל בחורה. הפעם מדובר בבת זוגו של פאו גאסול - סילביה לופז קסטרו. כיאה לסיפור שמערב בתוכו כל כך הרבה לטינים, אנחנו מדברים כאן על טלנובלה. השמועות מדברות על כך שקובי בראיינט, סיפר לאשתו ונסה בראיינט שפאו בוגד באשתו (כנראה שקובי התחיל לשמור על מוסריות יתר, הרי רק לפני כמה שנים קובי בגד באשתו ואף הואשם באונס), ונסה - כמובן - הייתה חייבת לספר לסילביה, וזו התעצבנה על פאו. פאו שמע את זה, עשה אחד ועוד אחד והתעצבן על קובי. התוצאה: השניים לא דיברו במשך ארבעה משחקים מול דאלאס. על הדרך, שאנון בראון נאלץ להכחיש אתמול קבל עם ו153,203 עוקבים בטוויטר את השמועה שהוא שכב עם האישה של פאו. 
?רודמן ומדונה - הסחת דעת

זו לא הפעם השניה שאישה מפרקת קבוצה במהלך פלייאוף, למיטיבי הזכרון ביננו בוודאי זכור פלייאוף 1995, שבו דניס רודמן - מלך הריבאונדים של הליגה, שחקן הגנה מצוין וחבר היכל התהילה טרי - יצא עם אחת הידועה בשם מדונה. הבעיה? מדונה התחילה לבוא למשחקים של סן אנטוניו, מה שגרם לכולם - למעט רודמן האמת, אבל כולל את ההנהלה וצוות המאמנים של סן אנטוניו - להתרכז במדונה ולא במגרש. סן אנטוניו הודחה מהפלייאוף, דניס רודמן הוגדר על ידי כוכב הקבוצה כ'מטרד' (או הסחת דעת), והספרס שלחו אותו לשיקאגו עבור בחור בשם ויל פרדו, שאמנם לא מוריד ריבאונדים ולא שומר, אבל גם לא יוצא עם מדונה. במהלך הקיץ רודמן נפרד ממדונה ושיקאגו ניצחו 72 נצחונות.

**********
ולפעמים זה בכלל לא מה שקורה במשחק, אלא מה שקורה בדרך אליו. ביום חמישי האחרון ב-3:00 לפנות בוקר, התכנסו 7 אנשים בפאב בהרצליה על מנת לראות את המשחק. הבעיה היא שהפאב (שאיתו תיאמנו בצהריים הגעה) היה בשלבי סגירה, ואז התחילו רדיפות אחרי פאב שמשדר את המשחק. לא סתם הרבה מסרטי אחוות-הגברים (או כמו שהם נקראים היום ברומאנס) מדברים על נסיעות (רוד-טריפס) של חבורה של גברים. הערב אמנם הסתיים בלי משחק (ואפילו בלי בירה) אבל באחלה ערב שעבר עם כמה חברים
(בהרכבים משתנים).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה