יום ראשון, 7 באוגוסט 2011

בין הג'ורדן לים

למרות המחשבות והשמועות, לא הרבה שמות עשו את דרכם מהNBA לאירופה. אין הרבה שחקנים בעלי מעמד וותק שהסכימו לחתום בקבוצות אירופאיות, וזאת למרות שהשביתה בNBA לא עושה סימנים של מסתיימת או מתקרבת לסיומה. בפרספקטיבה הזו ההחתמה של ג'ורדן פארמר על ידי מכבי תל אביב היא בינגו.
פארמר הגיע על סכום צנוע יחסית, של 25 אלף דולר לכל חודש (החתימה היא חודשית מכיוון שהיא נמשכת רק עד לסיום השביתה), לא מדובר כאן בשחקן שיהפוך להיות כוכב אירופאי ענק, ובוודאי שלא מדובר כאן באחד השמות הגדולים בNBA אבל עבור הסכום הזה ההחזר שמכבי מקבלת הוא לא רע בכלל.

פארמר יכול להשלים בקו האחורי את ג'רמי פארגו וגם לשחק ליד שייר, במה שיראה כמו הגרסה האמריקאית של קטש-שפר של שנות ה-90 ה'עליזות'. הוא קלעי סביר ממרחק (בערך 35% מטווח NBA, מול שומרים קשוחים בהרבה וקשת רחוקה), נקודה שפרקינס - שותפו לקו האחורי של פארגו בשנה שעברה, למי שלא מבין מה הקשר - התקשה בה, הוא מנהל משחק מצוין (למעלה מ-9 אסיסטים למשחק ב-18 משחקים בחמישיה השנה) והוא גם חוטף סביר ויוכל לעזור בהפעלת הלחץ על היריב. העובדה שבואו לא מונע הבאת זר נוסף יעזור למכבי גם להגדיל את הרוטציה במהלך המשחקים - חשוב גם בגלל עומס של שלושה משחקים בשבוע וגם תוך כדי משחק על מנת לשמור על הרגליים טריות והלחץ אפקטיבי.
פארמר עם חבר מלוס אנג'לס. שנה הבאה הוא יחליף את בראיינט בפארגו
הNBA נתנה למכבי מתנה בדמות דדליין קרוב יחסית לשביתה. עד נובמבר מכבי תוכל להרשות לעצמה תקופת התאקלמות עם פארמר, ואולי אפילו לתת לו לשחק רק במשחקי הליגה ובאדריאטית, כששאר הגארדים מתחלקים ברוטציה ביורוליג. אם תגמר השביתה - הקבוצה לא איבדה מהקצב במפעל היוקרתי מכולם. אם השביתה תמשך - פארמר כבר יהיה מורגל למערכת ולשיטת המשחק ויוכל לשמש אקס-פאקטור בשלבים המתקדמים יותר ביורוליג.

לפארמר יש אינטרס מובהק בישראל. הוא יהודי המשחק בניו ג'רזי נטס. אמנם ניו ג'רזי היא לא עיר שמעניינת יותר מדי ישראלים, אבל בעוד שנה הנטס אמורים לעבור לאולם חדש ומפותח בברוקלין. אם פארמר יוכל להפוך להיות חביב הקהל בישראל ולהתבלט בקבוצה שנחשבת, בעיקר בחו"ל בתור 'הקבוצה של המדינה', הוא יוכל לנצל את מעמדו כדי להפוך לפאן-פייבוריט החדש של הקהילה היהודית הגדולה בברוקלין. בנוסף, בניגוד לקבוצות מטורקיה, למשל, שהפכו להיות יעד מועדף של חלק משחקני הNBA, מכבי היא קבוצה המסוקרת באופן שוטף באתרי הספורט האמריקאים (יצויין כי היא לא היחידה, וקבוצות מרוסיה וספרד נמצאת בעדכונים שלהם גם כן) ולכן החשיפה שפארמר יקבל, במידה ויצליח, תהיה גדולה.
עם כזה שיער, יש בכלל ספק שהוא יהודי?
בסופו של דבר נוצר כאן מצב win-win עבור דיוויד בלאט, אשר קיבל שחקן שמתאים לקבוצה ולמערך שלו מבלי לוותר על עקרונותיו או על החיזוק הנוסף שהוא זקוק לו. יהדותו של פארמר תעניק לו גם אזרחות מקומית, ולמעשה תאפשר למכבי לשחק עם 6 זרים במשחקי הליגה (4 זרים שרשאים להיות רשומים + פארמר ושאייר) ולהעניק לפארגו את המנוחה לה יהיה זקוק. גם פארמר ייצא מרווח מכאן ומכאן, כשסביר להניח שהיחס אותו יקבל עם חזרתו לNBA יהיה דומה - או חזק יותר - לזה שקיבלו כאן פארקר או שאראס. בניו יורק, במשרדי הליגה, יושבים גם כן לא מעט יהודים וסביר להניח שהם די מרוצים מהמהלך הזה של פארמר. בסיפור הזה, איכשהו, כולם יוצאים מרוצים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה