יום שלישי, 24 בינואר 2012

חודש עד לאולסטאר... קצת בחירות - נבחרת המזרח


בעוד חודש מהיום יחל סוף השבוע של האולסטאר לNBA. ההצבעה באתר הNBA בעיצומה והגיע הזמן לדעתי לבחור את המתמודדים.
נתחיל מנבחרת המזרח. באופן די מוחלט אפשר להגיד שדרק רוז, דוויין וייד, לברון ג'יימס ודווייט הווארד (בהנחה שלא יעבור) יהיו בחמישיה. אבל מי ישלים את הנבחרת?

לשלוש קבוצות מגיעה בוודאות נציגות בנבחרת הזו: אטלנטה, פילדלפיה ואינדיאנה. שלוש הקבוצות הללו נמצאות כרגע - אחרי כרבע עונה, כן? - במקומות 2-4 במזרח. 
אינדיאנה, השנייה במזרח, מציגה סגל עמוק מאד, עם שבעה שחקנים שחולקים בנטל בדקות (שישה שחקנים עם 25 דקות ומעלה, השביעי - הנסברו - עם 24:54 למשחק) ובנקודות (כולם עם 10 נקודות ומעלה). אך המנהיג של הקבוצה הזו הוא דני גריינג'ר, שכבר הופיע במשחק האולסטאר ב-2009 וראוי לחזור אליו. שווה לציין גם את הסנטר רוי היברט שממשיך להתפתח וקרוב למספרי דאבל-דאבל (14 נקודות, קרוב ל-10 ריבאונדים) ב-30 דקות בלבד. אז גריינג'ר נכנס לנבחרת, את היברט נשאיר להמשך.
אטלנטה, במקום השלישי במזרח, שלחה באופן מסורתי שני שחקנים לאולסטאר - הקלעי המוביל שלה ג'ו ג'ונסון והסנטר אל הורפורד. הפציעה הכואבת של הורפורד תמנע ממנו להכנס לנבחרת השנה, אבל ג'ונסון בהחלט ראוי לכך, והוא יצרף - וכאן אני עובר למשאלת לב - שחקן נוסף מהקבוצה - ג'וש סמית', שמאז פציעתו של הורפורד קידם את משחק ההתקפה שלו ויקבל סוף סוף את הבחירה הראויה הזו.
פילדלפיה בנויה גם היא מהדגם של אינדיאנה והיא מגדילה לעשות עם שמונה שחקנים עם 25+ בדקות ו-9+ בנקודות. הקלעי המוביל שלה - לואיס וויליאמס - לא פתח באף משחק השנה ויהיה בהחלט מועמד ראוי לתואר השחקן השישי (במיוחד אם פילי תשמור על קצב נצחונות כזה). גם ג'רו הולידיי הפוינט גארד והקלעי השני בטיבו בקבוצה מפתיע לטובה, אבל עדיין מוקדם מדי בשבילו. המועמדים מהקבוצה הזו הם אנדרה איגואדלה ואלטון בראנד הותיק. איגואדלה - שגם הוא עדיין לא נבחר לאולסטאר - הוא הבחירה שלי מהקבוצה הזו, כשראוי לציין גם את ספנסר הווז שעשה קפיצה משמעותית ביכולת במיוחד בפתיחת העונה שנתנה את הטון להצלחה של פילי עד כה.

שתי קבוצות שחסרות כאן במיוחד הן ניו יורק ניקס והבוסטון סלטיקס. שתיים מאכזבות העונה. עם זאת לכל קבוצה יש שחקן שבו אי אפשר לתלות את האשם, והוא בהחלט ראוי להכנס לנבחרת האולסטאר. בבוסטון מדובר על ראג'ון רונדו, שהפך להיות השנה לבעל הבית הראשי בקבוצה. בניו יורק מדובר על כרמלו אנתוני, שעדיין מנפק יכולת קליעה מרשימה, שלא מתרגמת בינתיים להצלחה קבוצתית.
מי ישלים את הרכב 12 השחקנים? הראשון הוא הצלע השלישית של הטריו ממיאמי, כריס בוש. שנראה השנה מחובר יותר משנה שעברה, ומצליח יחד עם לברון לחפות על היעדרו של וייד עקב פציעה. 
השחקן האחרון הוא הויילד קארד - יש לנו את רוי היברט ואלטון בראנד מאינדיאנה ופילדלפיה המפתיעות. יש את פול פירס, אמארה סטודאמייר ודרון וויליאמס מבוסטון, ניו יורק וניו ג'רזי המאכזבות (אך מעמדם כאולסטארים בעבר עשוי לעזור להם להבחר), ריאן אנדרסון המשתפר מאד מאורלנדו, או אפילו קיירי אירווינג, ברנדון ג'נינגס או אנדראה ברניאני המפתיעים מקליבלנד, מילווקי וטורונטו (בהתאמה), על אף החולשה הקבוצתית.
כל אחד מתשעת השמות הללו יכול להבחר לאולסטאר, משום מה אני מאמין שמישהו מהותיקים ייבחר, עם סיכויים לא רעים שזה יהיה פול פירס אולי בהופעה אחרונה באולסטאר. 


אז זו נבחרת המזרח לשנת 2012:
דרק רוז, דוויין וייד, לברון ג'יימס, דני גריינג'ר ודווייט הווארד בחמישיה
אנדרה איגואדלה, ג'וש סמית', ג'ו ג'ונסון, כרמלו אנתוני ראג'ון רונדו, כריס בוש ופול פירס.


פוסט על נבחרת המערב כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה