יום שלישי, 15 במאי 2012

משחקים בנדמה לי - מה התחנה הבאה של דווייט הווארד?

ליגת הNBA היא ליגה של גארדים ופורוורדים - לברון ג'יימס, דוויין וייד, קווין דוראנט, ראסל ווסטברוק, כריס פול, דרק רוז, דרון וויליאמס - כולם שחקני 'חוץ' (עד כמה שההגדרה הזו תופסת, נכון להיום). בין שחקני הפנים ניתן למצוא שחקנים טובים, אבל השליטה היום נמצאת בעיקר אצל שחקני החוץ.
שליטה הייתה פקטור משמעותי בסאגת דווייט הווארד שהעיבה על עונה לא טובה אבל לא כל-כך רעה של אורלנדו. הווארד רצה לעזוב, אבל רק למספר מצומצם של קבוצות. אורלנדו שיחקו הארד-בול ובסופו של דבר קיבלו את השחקן לעונה נוספת, אבל סביר להניח שבקיץ הקרוב הם ינסו להעביר אותו. השאלה היחידה היא לאן - ועל זה ננסה לענות כאן בפוסט.

כמה דברים שצריך לזכור - אורלנדו תנסה לנצל את המעמד של הווארד כסופרסטאר כדי להפטר יחד איתו מהחוזה של הידאט טורקוגלו ואולי גם מזה של ג'ייסון ריצ'ארדסון. הווארד וטורקוגלו מרוויחים יחד 30 מיליון ויחד עם ג'יי ריץ' הגענו ל-36 מיליון. אורלנדו תנסהל השיג שחקנים שיוכלו להעלות אותה לרמה הבאה או לנסות להפטר מכמה שיותר כסף כדי לבנות מחדש. 

בנוסף, הווארד הוא שחקן שצריך עיר גדולה. לכאורה זה לא משנה כי המושכות בידיים של אורלנדו, אבל רוב קבוצות הליגה לא יהמרו על הווארד לשנה אחת בודדת רק כדי להתקע עם טורקוגלו. 

אז בואו נתחיל.

אטלנטה - במקרה יצא שהתחלנו עם אופציה לא רעה. אורלנדו יכולה לנסות ללכת לטרייד שיביא תמורת הווארד, טורקוגלו וריצ'ארדסון את אל הורפורד, ג'ו ג'ונסון וזאזא פצ'וליה - שמרוויחים יחד בערך אותו הדבר. חמישיה של נלסון, ג'ו ג'ו, רדיק, הורפורד וביג בייבי\אנדרסון יכולה להיות שחקנית לא רעה במזרח, ועם המאמן הנכון - אולי גם להצליח להגיע לגמר מזרח. הורפורד וג'ו ג'ו הם לא כוכבים מסדר הגודל של הווארד, אבל מדובר עדיין בשני אולסטארים.
מבחינת הווארד תהיה כאן חזרה לימי התיכון בו הוא שיחק בקו הקדמי עם ג'וש סמית'. הווארד וסמית' זו מטריה אווירית רצינית מתחת לסלים ויחד עם טיג, ג'יי ריץ' וטורקוגלו יש כאן מתמודדת לא רעה גם כן. כמובן שיש צורך להביא חיזוק נוסף - רצוי בעמדות 2-3 - ואחרי שג'וש והווארד יחתמו על הארכת חוזים, מארווין וויליאמס וטורקוגלו (בערך 20 מיליון דולר בינהם) יוכלו להשלח כחוזים נגמרים במהלך עונת 13-14.
מידת ההתאמה: 8

בוסטון - האמת שזו הייתה יכולה להיות אופציה נחמדה לפני שנה או מוקדם יותר בשנה הנוכחית. קווין גארנט וריי אלן מסיימים את החוזה שלהם בקיץ הנוכחי, ואם הסלטיקס היו מאבדים כיוון לפני הפלייאוף טרייד שהיה שולח את שניהם עבור הווארד וטורקוגלו לא היה מופרך. כרגע החוזים הגדולים הם של פירס (לא מספיק, ואורלנדו גם לא ירצו אותו) ושל רונדו (בוסטון לא ירצו לוותר עליו עבור הווארד אלא לחבר בין שניהם) אז זה נראה לא רלוונטי.
מידת התאמה: 3

שארלוט - כל כך מופרך שאני לא אתייחס לזה אפילו. מידת התאמה: 0

שיקאגו - במבט ראשון לא נראה שיש להם מה למכור, אבל בואו ננסה לפרק את הסיטואציה הזו: שיקאגו נמצאים במצב די תקוע. הם הודחו בסיבוב הראשון ותקועים ללא מעט זמן עם חוזים רעים. את רוב השנה הבאה הם יעבירו כשדרק רוז בחוץ בגלל פציעה, ובלעדיו לא בטוח שהם יראו פלייאוף, אולי זה זמן טוב לפרק את החבילה רק כדי לנסות להרכיב משהו חדש -  למשל לארוז את בוזר, נואה ובחירת דראפט עבור הווארד וטורקוגלו. הווארד יחזיק את הקבוצה במאבקי הפלייאוף עד לחזרה של רוז, וחיבור בינהם יכול להיות מעניין בהמשך. אורלנדו תחזק את קו הפנים שלה ותוכל להשתמש בסיין אנד טרייד על ריאן אנדרסון כדי לחזק את עמדה 3.לא מדובר בהתאמה מושלמת, כמובן (כי מי ירצה לקחת את בוזר?) אבל זו בהחלט יכולה להיות אופציה.
מידת התאמה: 6.5

קליבלנד - אין נכסים, הווארד לא ירצה. הלאה. מידת התאמה: 1

דאלאס - כדי להשיג את הווארד יצטרך להיות כנראה ויתור על נוביצקי, וזה לא יקרה. האופציה היחידה לטרייד כזה שאני רואה היא אם דאלאס תצליח במהלך העונה הבאה להנחית בחירת דראפט גבוהה בדראפט 2013, ותעביר אותה לאורלנדו יחד עם בובואה, מאריון ואודום (בהנחה שלא יחתכו אותו) עבור הווארד סולו. ככה אורלנדו תתחיל לבנות מחדש באמת מ-0 ועם בחירות גבוהות בדראפט 13 (מהטרייד) ו-14 (כי היא לא תהיה מספיק טובה) לבסס קבוצה צעירה.
מידת התאמה: 5

דנבר - לא רלווונטי, הלאה מידת התאמה: 1

דטרויט - יש לה אמנם הרבה חוזים קצרים יחסית (שנתיים) והיא יכולה לספק לא מעט בחירות דראפט, אבל היא לא קבוצה שהווארד ירצה להגיע אליה, וגרג מונרו - אחד משני הצירים החשובים בקבוצה - הוא סנטר גם כן. מידת התאמה: 2.

גולדן סטייט - לא מעניינת. בדיוק הביאה את בוגוט אחרי שלא הצליחה להביא את הווארד ואין סיבה שאורלנדו יקחו את בוגוט. מידת התאמה: 2

יוסטון - יהיו מוכנים למשכן את הנשמה שלהם בשביל להביא את הווארד וזה בערך מה שהם יצטרכו לעשות. נניח שנלסון יוצא מהחוזה שלו באורלנדו (יש לו אופציית שחקן) חבילה של סקולה, קווין מארטין, סמואל דלמברט (אופציית קבוצה) וקייל לאורי יכולה להיות מפתה מספיק עבור אורלנדו כדי ללחוץ על ההדק. במקרה כזה יוסטון יבנו מסביב להווארד וגוראן דראגיץ' ואולי ינסו להביא קצת אנשים מהשוק החופשי כדי להתמודד במערב המתחדש.
מידת התאמה: 6
אינדיאנה - לא מעניין שום צד. מידת התאמה: 0

קליפרס - אופציה שאני הייתה שמח לראות. חבילה של דיאנדרה ג'ורדן, מו וויליאמס (חוזה נגמר), קארון באטלר ורנדי פוי\ניק יאנג יכולה להיות אטרקטיבית עבור אורלנדו. הווארד אמנם יעשה את המעבר שהוא לא רצה לעשות ללוס אנג'לס, אבל זה יהיה לקבוצה השניה בעיר המלאכים, בה הוא יוכל לשתף פעולה עם בלייק גריפין וכריס פול. בהחלט אופציה מעניינת.
מידת התאמה: 8

לייקרס - מצד אחד הווארד אמר שהוא לא רוצה לעבור לשם, מצד שני אף אחד לא באמת שואל אותו. נניח טרייד שיעביר את הווארד, טורקוגלו וג'יי ריץ' ללייקרס, את ביינום, לואיס סקולה וקווין מארטין למג'יק ואת פאו גאסול ליוסטון יכול בהחלט להיות אופציה ריאלית אם הלייקרס יודחו בפלייאוף ממש בקרוב. אמנם סביר להניח שנראה קרבות אגו, אבל הם יהיו חייבים לחיות עם זה שם בלוס אנג'לס.
מידת התאמה: 7

ממפיס - עוד אופציה מופרכת על פניה, אבל נראית לי קצת יותר ריאלית אם מתעמקים בפרטים. במקרה הזה אני משער שהחבילה תתרכז מסביב לרודי גיי ותחייב גם את הנוכחות של מארק גאסול .ממפיס ירצו לעשות צעד שיוכל להעביר אותם לשלב הבא בפלייאוף (תרתי משמע) ומהלך כזה על הווארד יכול להיות בדיוק המהלך המתאים. אולי הגריזליס יצטרכו להוסיף למהלך כזה גם את או.ג'יי מאיו, אבל זה מחיר שהם יהיו מסוגלים לספוג. ג'יי ריץ' יהיה גם תוספת הקליעה מבחוץ שבממפיס כל כך צריכים.

מידת התאמה: 7 (הייתי נותן יותר אם לא היינו מדברים על ממפיס - המקום אליו גריזלים באים כדי למות)
מיאמי - לא. יש גבול לכל תעלול מידת התאמה: 1 (רק כי אם הם יודחו בגמר המזרח יכולים להיות שם מעשים נואשים)

מילווקי - לא נראה לי שמישהו שם מעוניין בהווארד, או שהווארד מעוניין בקבוצה, או יודע על קיומה. מידת התאמה: 0

מינסוטה - רעיון משעשע אבל לא ישים. למרות שהמחשבה על רוביו, לאב והווארד ביחד בהחלט נשמעת מפתה. מידת התאמה: 2.

ברוקלין - הכל תלוי במידת הנואשות של הקבוצות. האם אורלנדו תהיה מוכנה לוותר על הווארד בשביל ברוק לופז ושתי בחירות דראפט (וכמובן ספיגת החוזים של טורקוגלו וג'יי ריץ')? האם בברוקלין יהיו מוכנים לשלם כל כך הרבה בשביל הסיכוי שדרון וויליאמס יערך את המחווה ויחתום על הארכת חוזה בעיר? 
מידת התאמה: 5

ניו אורלינס - ע"ע שארלוט.

ניו יורק - הכל יכול לקרות בעיר הזו. גם טרייד שישלח את אמארה וצ'אנדלר עם 200 בחירות דראפט עבור הווארד, ג'יי ריץ' וטורקוגלו. אי אפשר לדעת כל עוד לא יודעים מי ייאמן, מי יתאמן ומי ינהל. מידת התאמה: 5, מחמת הספק.

אוקלהומה סיטי - עזבו. חבל על הזמן. מידת התאמה: 2

סיקסרס - הרבה תלוי במה שהם ישיגו בפלייאוף הנוכחי. אם הם יצליחו לנצל את ההזדמנות ולהגיע לגמר המזרח, יכול להיות שהם ייקחו את הווארד גם בלי הסכם הארכת חוזה ואז חבילה של בראנד (חוזה נגמר), יאנג, לואיס וויליאמס (חוזה נגמר) ו-ווקשביץ' עם בחירת דראפט או שתיים, יכולות להספיק לאורלנדו.
מידת התאמה: 4.5

פיניקס - הם רוצים לבנות מחדש, אבל כרגע השחקן שמשלמים לו הכי הרבה הוא מי שהיה המחליף של הווארד. לא סביר שנראה אותם מאחדים כוחות. מידת התאמה: 2

פורטלנד - על פניו נראה מאד לא סביר, אבל אם יש קבוצה בליגה שמסוגלת להצויא טרייד כזה לפועל זו פורטלנד. יש להם שלוש בחירות דראפט, המון מקום מתחת לתקרה ואת היכולת לוותר על חבר'ה כמו ניקולה באטום, ווסלי מת'יוז, ריימונד פלטון וג'מאל קרופורד. לא סביר שזה יקרה, אבל אי אפשר לפסול את זה. מידת התאמה: 4

סקרמנטו
- מאד אוהבים שם את קאזינס. הווארד לא יסתדר איתו. זה לא יקרה. מידת התאמה: 1

סן אנטוניו - אני לא בטוח מה החוקים החדשים אומרים, אבל אם דאנקן חותם עבור שכר מינימום ואין בעיה להעביר את ג'קסון+ספליטר+בחירות דראפט עתידיות (זה סן אנטוניו, הם ימצאו דרך לסדר את זה בהמשך) עבור הווארד וטורקוגלו, זה יכול להיות חתיכת שיחוק.
מידת התאמה: 7.5
טורונטו - ע"ע ניו אורלינס

יוטה - האם הם מסוגלים שם לוותר על אל ג'ף ומילסאפ\פייבורס, מתוך ידיעה שהווארד לא יאריך שם חוזה גם אם כל מורמוני בעיר יקריב את הבן הבכור שלו? מידת התאמה: 3

וושינגטון - עם כל אהבתי לרעיון סגירת המעגל הקוסמית בהעברתו של לואיס חזרה לאורלנדו (בשנה האחרונה לחוזה) עבור הווארד, עם כמה תוספות מסביב - לא נראה לי שזה ייקרה. מידת התאמה: 4

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה