יום שלישי, 12 ביוני 2012

מד מן עונה 5 פרק 12 - האם זה הסוף?



כמה אפשר לדבר על סוף של דברים. לפעמים הוא התחלה חדשה, לפעמים סוף הוא פשוט סוף. כזה שאחריו אין שום דבר. גם אלו שהסוף שהם נתקלים בו בפרק הוא התחלה של משהו אחר (סאלי למשל, או דון) מודגשים הרבה יותר על ידי הסוף מאשר על ידי ההתחלה. לא פלא שזו שבפרק הקודם הגיעה לסוף העבודה שלה בSCDP ובפרק הנוכחי כבר הייתה אמור להיות אצל טדי צ'ו, לא הופיעה בכלל בפרק. זה לא פרק שטוב להתחיל בו.


הערה קלה - הפרק הזה היה פרק עם אימג'ים קצת בוטים ואתם בהחלט עלולים להתקל בהם במהלך הטקסט. מתנצל מראש.

קריאה מקדימה - כאןכאן ופה


ליין
אדום כחול ולבן הם הצבעים המשותפים של דגל ארה"ב ודגל בריטניה. בסדרה שכל כך מקפידה על האסתטיקה כמו מד-מן אפשר להיות בטוחים שישימו לב לדברים האלה. 


אחד השוטים היפים ביותר בפרק הזה הוא כשליין נכנס למשרד שלו, אחרי שדון פיטר אותו. על הקיר הדגל של אחת מקבוצות הבייסבול של העיר - המטס, באדום וכחול, כמובן. על הארון, מימין ומתחת לדגל, עומד סרוויס תה אנגלי בכחול ולבן. כשהדלת פתוחה, הדגל מוסתר חלקית. זה מלמד אותנו כמה דברים על ליין - שלמרות שהוא מרגיש את עצמ אמריקאי (ומקבל על כך אסמכתא מה 4As) עדיין קיים בו החלק הבריטי, ושלמרות שתלוי במשרד שלו דגל של קבוצת בייסבול הוא לא באמת יכול להיות יאנקי (הקבוצה השניה של העיר). 


ההתאבדות היא כמובן הסוף המוחלט ביותר. אפילו הכישלון בניסיון הראשון שלו (כשהוא תוחב, אגב, מטפחת באדום ולבן לאגזוז של המכונית וסמרטוט כחול לחלון) לא מצליחה לעצור אותו והוא הולך למשרד ותולה את עצמו שם. זה בבחינת תמות נפשי עם פלשתים, הוא יודע שההתאבדות שלו תפגע במשרד ובאנשים שם. אגב (זהירות, תיאור פלסטי) כשדון, פיט ורוג'ר מורידים אותו מהחבל אפשר לראות על הצוואר והפנים הלבנים שלו שטפי דם באדום וכחול.


סאלי וגלן
סאלי מרגישה שהיא מתבגרת. מיני-מרד הנעורים שלה נמצא ברקע כל העונה, והוא מגיע לשיא בפרק הנוכחי. גם סאלי נעה בין אימג'ים באדום לאימג'ים בכחול. אבל תיכף נגיע אליהם.
פתאום סאלי מרגישה גדולה, הדיבורים עם מייגן והחברה במסעדה (והחברה של מייגן מדברת אליה בגובה העיניים), היא מצליחה להזמין קפה בלי בעיה והיא מעדיפה את המגפיים שהיא קנתה עם מייגן על אלו שאמא שלה מציעה לה. המגפיים האלו הם אחד מכמה רפרנסים לפרק הנשף - היא זוכרת שגם הקוקטייל נטול האלכוהול היה לא טעים (כשאחרי הקפה צוחקים איתה שאולי היא תזמין דרינק), המגפיים כמובן והעובדה שהיא לא נרתעת כאשר החברה של מייגן מדברת איתה על סקס (ואנחנו זוכרים את הרתיעה שלה כשהיא ראתה את רוג'ר עם אמא של מייגן). והנה עוד אלמנט באדום - אם אתם חושבים שהמשפט של החברה של מייגן (he asked me if i was a read head everywhere) הוא מקרי, תחשבו שוב. כמובן שאלמנט נוסף בהתבגרות של סאלי מגיע כשגלן בא לעיר לפגוש אותה. והשיא שלו - האימג' של הדם האדום על התחתונים הלבנים שלה - הם אלו שמחזירים אותה לאמא שלה, לסטייט אוף מיינד של ילדה. דווקא האקט המאד התבגרותי הזה הוא זה שמחזיר את סאלי לפרספקטיבה המתאימה לגבי הגיל שלה והמקום שלה בעולם. אגב, בטי לובשת שמלה כחולה כשסאלי חוזרת. 


גלן, אחרי הוידוי שלו בפני סאלי על ההשפלות שהוא עובר בפנימיה, מגיע לטקס התבגרות משלו, כשהוא נוהג במכונית של דון. יכול מאד להיות שאותם ילדים מהפנימיה עדיין לא זכו לכך. 


בכל מקרה, שני המתבגרים מגיעים לסיום של תקופה מסוימת, ויכול להיות שגם לסיום הקשר שלהם, אחרי שהם נפגשו והפגישה הסתיימה באכזבה משותפת - סאלי שפתאום 'לא רואה אותו בצורה הזו' וגלן שסאלי נעלמה לו.


דון
את המהפך הקטן שדון עובר בפרק הזה אפשר לסכם במשפט no more mister nice guy. זה מגיע כשקופר נכנס בו (בלי הצדקה) כשהוא מביא את הצ'ק וממשיך כשליין מטיח בו את נושא הכסף. אנחנו ממש רואים את המטמורפוזה של דון בנאום שלו אצל אד בקסטר, וזה לא מקרי שהוא מדבר איתם על עסקי הנשק. הקול של דון נשמע פתאום שונה, הוא פתאום נשמע כמו דמות שיצאה מסרט גנגסטרים ומציע להם הצעה שאי אפשר לסרב לה. 


קטנות

  • כמה משעשע זה לראות את דון לא זוכר מי זה גלן כשאנחנו זוכרים את הסערה שעוררה הפגישה של גלן וסאלי בעונה הקודמת אצל בטי (והייתה בעצם הטריגר לעזיבת הבית הישן והפיטורים של קרלה). יותר מזה - מה יקרה כשבטי תגלה שסאלי הייתה במוזיאון עם גלן?
  • הנטישה של פגי את SCDP והמכירה של ג'ואן לבחור מיגואר פתאום הוציאה מקני את התובנה שאין על מי לסמוך. הוא חותר מאחורי גבו של פיט ומסכים (או ליתר דיוק מתעקש) לערב עסקים ומשפחה. ההחתמה של דאו תהיה החוזה הכי גדול של החברה וקני יהיה חתום עליו. לרוג'ר אין בעיה עם פגיעה במעמדו של פיט. אגב, כשקני אומר לרוג'ר 'אני לא רוצה להיות שותף שלכם, ראיתי במה זה כרוך' הוא ללא ספק מתכוון לסרסור בג'ואן.
  • בישיבת השותפים בתחילת הפרק ג'ואן יושבת עם פיט ופרייס - שני האנשים שהיו האקטיביים בניסיון לדחוף אותה לשכב עם הבחור מיגואר - באותו צד של השולחן. רוג'ר ודון יושבים בצד השני. אולי זו חלוקה מקרית של שותפים זוטרים ושותפים בכירים, אבל זה לא נראה מקרי.
  • סתם תהיה - מה יהיה עכשיו עם השותפות? פרייס כנראה ירד משם החברה, הם יחליף אותו קמפבל? האם אשתו של ליין פתאום תהיה מעורבת בחברה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה