יום ראשון, 10 ביוני 2012

גמר היסטורי?

25 שנה. תספרו אותם. 25 שנה עברו מאז שמג'יק שיחק את הגמר האחרון מול בירד. 
25 מאז שהגמר הוגדר ברמה של שחקן מול שחקן. הדז אפ. זה לא היה אייזיה תומאס מול מג'יק, אלא הבד בויז מול השואו טיים, אח"כ ג'ורדן נגד העולם, ב-94 קיבלנו הצצה קלה להאקים מול יואינג ושנה אח"כ האקים מול שאק, אבל הדיבור היה על הטבעת הראשונה של יואינג ואז על הקבוצה המרגשת של הרוקטס. בעשור האחרון אנחנו מדברים בכלל על צמדים, שלשות, קבוצות, ופתאום אנחנו חוזרים לזה, לשחקן מול שחקן, מאנו אה מאנו (למרות שמאנו, תודה לאל, יישאר בבית) לברון נגד דוראנט.


יש כל כך הרבה סימליות בפלייאוף הזה שאפשר לרגע לשכוח עד כמה הוא משעמם. הדיינסטי של הספרס מפנה את דרכו לקבוצה שנבנתה בצלמה, הטריו של בוסטון - ביי פאר הקבוצה המזרחית הטובה ב-5 השנים האחרונות - מפנה את דרכו לטריו שכנראה יהיו שם לשלוט ב-5 השנים הקרובות. בפעם האחרונה שהייתה לנו עונה מקוצרת, קיבלנו את תחילת השושלת של הספרס, הגמר הזה יביא לנו את השושלת הבאה.

הנה פן נוסף לגמר הזה - הוא ייתן חותם האם האמונה של אוקלהומה סיטי בבנייה איטית דרך הדראפט באמת עדיפה על ההחתמה המהירה של הטריו (או בעצם הדואו, וייד היה שם קודם). אוקלהומה סיטי מצליחים להביא את החדש עם הישן (בדמות פרקינס ופישר, שלפחות אחד מהם הופיע בכל גמר בין 2008-2010) הם צעירים יותר, אבל בהחלט יכולים להתפס כמיושנים יותר. הם הדיחו את שלוש האלופות האחרונות מהמערב (דאלאס, לייקרס, סן אנטוניו), מיאמי הדיחו את בוסטון. יחד אלו כל הקבוצות שלקחו אליפות מאז דטרויט (ואם מורידים את דטרויט - ואת מיאמי - קיבלנו את כל האלופות מאז ימי ג'ורדן)

אבל הסיפור כאן יהיה של לברון מול דוראנט. המועמדים הכמעט בלעדיים לMVP העונה הזו. היכולת של לברון לתת גמר NBA מרשים היא כמובן נקודת מפתח, אבל בלי הצוותים המסייעים - ומי כמו לברון יודע את זה - הם לא היו שם. 

ההימור שלי לגמר הזה הוא עם מיאמי. אני לא יודע למה, יש לי תחושה שזה הזמן שלהם. אולי בגלל שבאמת אני מרגיש שלברון הוא בלתי ניתן לעצירה. דוראנט מתפתח להיות רוצח, ובהחלט יכול להיות שדווקא הוא ייתן את הפיינלז המרשימים ואוקלהומה ייקחו (מה גם שיש להם את יתרון הביתיות ויתרון המנוחה) - אבל הבטן שלי אומרת מיאמי.

האם אנחנו עומדים בפני כמה שנים של קרבות דוראנט-לברון? מאד יכול להיות. את הגמר הראשון בין בירד למג'יק דווקא בירד ניצח. זה היה ב-84. את הגמרים הבאים ב-85 ו-87 דווקא מג'יק ניצח. אני מאמין שאת הגמר ב-2012 לברון ייקח וחותם מעכשיו על ניצחון של דוראנט ב2013 ו-2015. 

אגב, מחר בשעה 18:00 אייל גרוסברד וניר אוראל יבואו להתארח אצלי באולפן 'קולות מהפרקט' לקראת הפיינלז. אתם מזומנים להצטרף לאיוונט ולהאזין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה