יום שלישי, 26 ביוני 2012

הנה הקיץ התחיל

איכשהו יוצא שהקיץ זו תקופה טובה לשירים חדשים ומוזיקה חדשה. וככה פתאום יוצא לי לשחרר לכם עדכון שני בתוך יומיים. אז הנה כמה דברים חדשים
כבר שמעתם כאן ספיישל אחד של צ'ולו לדי.ג'יי מארק, והאמת שיש עוד כמה. בד"כ לספיישלים אין יותר מדי ערך מוסף כשירים משל עצמם, אבל הנה מקרה שונה - צ'ולו הקליט בגרסה מיוחדת ומאולתרת את 'לא לבד' האל-מותי שנכלל לראשונה באלבום 'ישראלי עצבניים 1:1' ואח"כ הופיע גם על האלבום של צ'ולו. הגרסה הזו תדבר גם למי שרגיל לגרסה המקורית - זו עם הבית של סאבלימינל.


אם נחזור קצת לוייב המחאתי מאתמול, יש לנו שיר חדש, של ראשי העיר. בתיאור שמצורף לקליפ היו-טיוב שלהם הם כותבים "ה- Undeclared Mayors (בתרגום חופשי, ראשי העיר הלא מוכרזים), היינו פרויקט ייחודי משותף של צמד אומני ההיפ הופ OBD (אור בן דוד) ו-Flippy D (עדי אברהם).
הפרויקט מספק נקודת מבט סוריאליסטית ופארודית על העיר תל אביב והדרך בה היא מנוהלת.
השירים בפרויקט מבטאים את המחאה החברתית בישראל ובעיקר של הצעירים החיים בה, אשר לאט לאט מרגישים כי העיר הופכת לעיר של עשירים בלבד ו"נשמטת" מידיהם.
הפרויקט מתאפיין בסאונדים קרים ומחתרתיים על מקצבים שמנים ומזיזי ישבנים ובמילים בוטות ובועטות, שבאים לעורר את מודעות האפליה והקיפוח שאנו שוחים בה.
בתל אביב המתחדשת וה"מטופחת" של 2012 עוקרים בתים של משפחות שנשלחו לגור באותם הבתים לפני עשורים, לאחר שכבר הקימו משכן ובית בישראל, באה המדינה ומסלקת בבושת פנים.
זה קורה בשכונות כמו כפר שלם ועוד שכונות בדרום העיר...
ה-Undeclared Mayors מביאים שינוי בצורת מוזיקה מחאתית והשאר תלוי רק בכם."
בשורה התחתונה יש כאן ראפ מחאתי מצויין ושני אמ.סיז ששווה להאזין למה שיש להם להגיד. בשיר הזה ספיציפית הם מארחים את נתי חסיד, מי שזוכר את הילד הטוב מ'מלך הפאנק' עומד בפני הפתעה.





נווה דדוש הוא שם שכבר ראיתי בסביבה בכל מיני ריליסים, אבל היום יוצא לו סינגל חדש שנקרא nobody. ההפקה מעניינת מאד (למרות שהסנייר נשמע קצת שטוח) וסה"כ יהיה מעניין לעקוב אחרי ההתפתחות של הבחור.




התחלנו עם רגאיי ונסיים עם רגאיי, בחור נוסף שיהיה מעניין לראות את ההתפתחות שלו הוא אודימן מאפוקליפסה. יש כאן ניצוצות של דברים נחמדים מאד, לצד בוסריות בולטת. סה"כ חביב למדי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה