יום שלישי, 28 בדצמבר 2010

קשת נותנים לבקר למי שאין לו שיניים





נגמר עידן בכוכב נולד, צמד הגיי-פרנדלי אוחובסקי-אינטרנשיונל, יחד עם פבלו רוזנברג מצאו את עצמם מחפשים פרוייקטים חדשים. השמועה טוענת שזה בגלל שאחרי מיטלמן ועמוס בן דוד, אין צורך ביותר קרחות שם (לדנה יש קרחת מתחת לפאה). במקום הביאו את מירי מסיקה.
אחלה.


האמת שהמוטיבציה להחליף את השופטים ברורה - הצירוף של אוחובסקי ודנה יצר - זהירות, מילה תל אביבית\הומואית - לרלרת בלתי פוסקת (מצטער, אין דרך אחרת להגדיר את הרעש הזה שהם מייצרים שם), תוסיפו את פבלו שגם מדבר הרבה, גם לא מדבר לעניין וגם מדבר עם מבטא ואת מרגול שגם היא לא בדיוק נצר למנזר השתקנים וקיבלתם סולו של שתיים וחצי דקות עם ביקורת של שבע דקות (והפסקת פרסומות של תשע דקות, אבל לא נראה לי שזה מפריע לקשת). אבל למה מירי מסיקה?

גורמים בהפקה של קשת אמרו שהם מאד התרשמו מהשיפוט שלה בכוכב נולד האחרון (היא התארחה עם קרן פלס כשופטת אורחת\מנטורית), מה שאני זוכר מהספיישל הזה ומהשיפוט של מירי היה בעיקר השימוש במילה 'מהמם'. הנה דוגמה קטנה (השיפוט מתחיל 20 שניות לסוף)
יכולת ורבלית מופלאה, הא?

חברים, אני לא מצפה שיצמח לנו כאן פתאום סיימון קאוול מקומי. הסטנדרטים האמריקאים בנושא אמריקן איידול מחמירים הרבה יותר, שלא לדבר על זה שבניגוד לארץ, שם לא כל אחד מכיר חבר של חבר שמשתתף בתוכנית (ואפילו הפרומואים לקראת העונה הבאה של כוכב מתמקדת ב'אולי אתה מכיר את הכוכב הבא'). ברור לי שביקורות כמו של ריקי גל - שהעיזה להגיד למתמודדת בתוכנית 'את לא זמרת טובה, אבל את יפה, אז אולי כדאי לך להיות דוגמנית' (ציטוט לא מדויק) - לא תתקבל בברכה כאן.  אבל כשהרכב השופטים מורכב ממרגול שהסופרלטיבים שלה כבר הפכו להיות שם דבר במוזיקה הישראלית, מצדי צרפתי הנחמד מדי וממירי מסיקה המאממת איפה הביקורת בדיוק?

כשישאלו אותי לדעתי אני אביט למצלמה במבט מצועף ואגיד 'מהמם'

יותר מזה, מירי מסיקה משתייכת למוזיקה הפופית, מרגלית צנעני היא הסנדקית של הפופ הים-תיכוני וצדי צרפתי בא בכלל מעולם המיוזיקלס. איפה מישהו שנותן ייצוג לשאר הסגנונות המוזיקליים? איפה הרוק? רגאיי? פולק? מוזיקת נשמה? לא יודע אם שמתם לב, אבל הטובים מבין המתמודדים בעונות האחרונות (דיאנה, מיי, ליבי, לירן דנינו, אבי בן אבו, מרינה וכו') לא ממש משתייכים למיינסטרים כמו מסיקה ומרגול. גם עצם העובדה שמתוך כל השופטים אין ולו מבקר מוזיקה אחד או מפיק מוזיקלי אחד היא מגוכחת. מרגול ומירי הן מבצעות, הן (ברוב המקרים, אם לא בכולם) לא כותבות לא מילים ולא לחן. צדי הוא יותר מנהל הצגה מכל דבר אחר, והוא באמת השופט המקצועי ביותר מהפאנל. אושיות מוזיקה כמו אייל פרידמן (קוואמי) שי להב, לואי להב או אפילו עופר מאירי או עידן רייכל היו יכולים להיות מוצלחים הרבה יותר.

אנשי כוכב צריכים לשאול את עצמם איך יכול להיות שלמרות הפופולריות הגדולה שלהם הם לא הצליחו להכניס עדיין יותר מאמן אחד (נו, ההיא) למצב של אמן משפיע. רוני דלומי היא חביבה, אבל לא משמעותית וליבי את מרינה עשו את מה שהם עשו בלי החסות של טדי. קצת יותר ביקורת - גם עצמית וגם על המתמודדים - תוכל לעשות פלאים לכוכב נולד. אולי בטווח המיידי הרייטינג יפגע, אבל בטווח הארוך התוכנית תרוויח קרדביליות שהיא לא מצליחה להשיג בעונות האחרונות.




הצטרפו עוד היום לפייסבוק של הבלוג או לרשימת התפוצה (בצד ימין של העמוד)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה