יום ראשון, 12 ביוני 2011

טופ 10 בכוכב נולד? שיהיה טופ 5

העונה של כוכב נולד מתנהגת כמו בקבוק שמפו ישן (מפתיע שאני זוכר מה זה שמפו, הא?) בהתחלה - בשלב האודישנים - היית צריך ללחוץ חזק על הבקבוק וכלום לא יצא, ואז כשעברנו לשלב האולפן פתאום השתחרר הפקק והכל יוצא ביחד. (או במילים פשוטות - שלב האודישנים נמתח יותר מדי וקצב ההדחות מאז המעבר לאולפן הוא מהיר מדי. אגב, לפי זה שהגמר אמור להיות מתישהו בסוף אוגוסט-תחילת ספטמבר, והעובדה שנשארו כולה עוד 7 הדחות עד אז, כלומר 3.5 שבועות, אומר שכנראה אנחנו צפויים לעוד מתיחת מסטיק בתקופה הקרובה)
יסלחו לי נוי, לידור, אורטל, רון ותמר, אבל הם פשוט לא מספיק טובים לדעתי. לא מחומר של גמר. היחידה שלדעתי עוד יכולה להגיע לשם היא תמר, אם היא תחזור לביצועים שלה מתקופת האודישנים. היא הפכה להיות זחוחה משהו מאז שהגיע לשלב האולפן ופשוט לא עומדת ברף שהציבה לעצמה. אז מי לדעתי החמישיה שצריכים להיות הטופ-5 של העונה ולמה?

5. לירון רמתי
מעטים המקרים בהם אני מתחבר לזמר מזרחי\ים תיכוני. בטח בתוכנית כמו כוכב נולד, בה רוב הזמרים שמגיעים הם משטאנץ מיינסטרימי יותר. אבל לירון כנראה באמת נולד לזה. הוא נראה כמו אחד שנמצא על הבמה כבר הרבה שנים (וכנראה שזה גם נכון - בכל מיני מועדוני הופעות למינהם) ואני מאד אוהב את השטאנץ של לקחת שיר 'אשכנזי' מאד ולהפוך אותו למשהו מזרחי. גם אתמול, כשהוא ביצע את 'להיות אדם' של מי שהוא כנראה ההשפעה הגדולה שלו, הוא עמד בזה בגבורה (למרות שלדעתי שיר אחר היה עושה לו יותר טוב). מצד שני אי אפשר להתעלם מהעובדה שהוא כנראה וואן טריק פוני, וגישה שלו מראה ש'הכל קטן עליו'. אני לא דואג לו, הוא יצליח מאד אחרי התוכנית, אבל לגמר הדימיוני שלי הוא לא יגיע.


4. חגית יאסו
אסתכן ואנקוט כאן בשם המפורש. אני חושב שאם הייתה מגיעה לכוכב נולד אחרי 'התבשלות' של שנה-שנתיים היא הייתה באמת יכולה להיות הכוכבת הגדולה של כוכב נולד מאז נינט. היא עד כדי כך טובה. יש בה גם את התמימות הזו שדי קשה למצוא, בעיקר בקרב אנשים שהולכים לתוכניות ריאלטי, יחד עם לא מעט אותנטיות. למרות גילה הצעיר והתמימות הזו, היא בהחלט יודעת להגיש טקסט ולהתייחס אליו.
נקודות חולשה? היא לא תמיד יציבה, לא תמיד שולטת בקול שלה כמו שצריך. אה, והדיקציה שלה נוראית. שום דבר ששנה של עבודה עם פיתוח קול לא יכול לסדר.



3. מלי שלום
מודה, אני לא הייתי מהחסידים שלה בהתחלה. בעיקר לפני שהיא התחילה לשיר. היא הגיעה עם אטיטיוד של מיוחדג'ת ונראתה כאילו היא באה ל'כוכב' רק בשביל הצחוק. 
כל זה לא שינה כשהיא התחילה לשיר, יש לה קול עם עוצמות מטורפות ובניגוד לאורטל 'תתחילי הכי חזק שלך ולאט לאט תגבירי' אדרי, היא גם יודעת  למנן את השירה שלה. היא מצוינת ברוק כמו שהיא מצוינת בג'אז (ואתמול, למעט חריגות קלות מהקצב, היא נתנה ביצוע מדהים לשיר גדול של עברי לידר) ואם רק מרגול תוריד את צלב המטרה שהיא סימנה עליה, יש גם סיכוי סביר שנראה אותה בטופ-5 ואז מי יודע מה יהיה...
המינוס העיקרי שלה הוא כמובן העובדה שהיא עדיין יכולה לעצבן בטירוף. הוא עושה מוזיקה די חריגה בנוף המוזיקלי הישראלי, ואני לא בטוח עד כמה קהל היעד שלה הוא גם הקהל שמצביע לכוכב נולד. 

(מצטער, לא מצאתי גרסה בלי הערות השופטים וכו')

2. אסף שלם ונדב הופמן
מאד אהבתי את החבר'ה האלה מההתחלה, ואני גם מאד אוהב את הכיוון אליו הם הולכים עם המוזיקה שלהם (עם הסתייגות שתבוא בסוף). הבגרות שלהם והאינטיליגנציה שהם מפגינים בכל שיר נמצאת פשוט על הכסף. הם גם תמיד מביאים משהו מיוחד - א-קפלות עם עוד שלושה מלווים, יוקללה עם שתי דרבוקות בערב מזרחי - ובעיקר דואגים לעשות כמה שיותר כיף, בתוכנית ששמה את הבלדות על דגלה.
בביצוע ל'קפטן ג'ק' (שאני מביא כאן על פני האחרים בעיקר בגלל שחברה שלי ממש אהבה את השיר) הם ממש הזכירו לי את השלישיה האגדית ב'כוכב נולד 4' עם ג'קו, רפאל מירילא ומורן אהרוני שביצעו את 'בדרך אל האושר' של דני רובס. (לצערי לא מצאתי לינק לוידיאו, תאלצו לחפש את זה להורדה או משהו).
אז מה הבעיה איתם? שהם אולי מתחילים קצת לחזור על עצמם, אני לא יודע עד כמה הקהל ימשיך לאהוב את הגרסאות האקוסטיות שהם עושים, והייתי שמח לראות אותם מביאים - בפעם הראשונה, מאז שארלין גולד ניסתה לעשות שיר של מוקי ולא ממש הצליחה - ראגיי לפריים-טיים ערוץ 2. 


 (גם כאן לא מצאתי גרסה בלי הערות השופטים, הייתה גרסה בלי וידיאו - אבל אז זה מאבד את הקסם של ההופעה החיה)


1. דוד לביא
ג'יזס, מאיפה הגיע הבחור הזה? כולו בן 23 והוא מפרק את האולפן תכנית אחרי תכנית. ההשוואות הברורות הן כמובן לחבר'ה כמו אדיר אוחיון או לי בירן, אבל דווקא במקרה שלו זה יותר קרוב לאדם למברט - אם כבר משתמשים בשמות מפורשים - כשהתיאטרליות שלו מוגבלת עקב התאמה למקום שבו הוא חי. היכולת שלו לפרק שירים ולהגיש אותם בצורה הכי פשוטה וכנה שיש היא מדהימה. לצערנו למדנו שחבר'ה כאלה מגיעים במקרה הטוב למקום שני, אבל אולי דווקא העונה נוכל לקבל סוף סוף רוקיסט במקום הראשון.
אז מה הבעיה איתו? הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא שבשירים קצביים יותר הוא נשמע פחות טוב. קחו לדוגמא את 'לוח וגיר' שהוא ביצע ביום רביעי. יש לזה פוטנציאל להפוך להיות להמנון רוק לילדות בנות 13 בכל העולם, אבל משהו שם לא מספיק ממריא. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה